Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGryszel, Piotr
dc.date.accessioned2014-04-09T08:33:35Z
dc.date.available2014-04-09T08:33:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationGRYSZEL P. (2010), Destination management company a kształtowanie konkurencyjności obszaru turystycznego, [w] Konkurencyjność miast i regionów na globalnym rynku turystycznym, red. J. Sala, PWE, Warszawa 2010, s. 637-653.pl
dc.identifier.isbn978-83-208-1912-0
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3906
dc.description.abstractCelem opracowania jest pokazanie modelu Destination management company jako instytucji przyczyniającej się do poprawy konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej oraz ukazanie zmian w zarządzaniu turystyką na obszarach atrakcyjnych turystycznie. W opracowaniu przedstawiono ewolucję zarządzania turystyką w destynacjach turystycznych od modelu wspólnej promocji turystycznej poprzez kooperację na rzecz tworzenia produktu turystycznego do systemu marketingowego zarządzania destynacją. Wykazano także, że bardziej skuteczne jest tworzenie i zarządzanie produktem turystycznym w destynacji turystycznej a nie w konkretnym regionie turystycznym posiadającym swe z góry określone granice. Jak głównego koordynatora tych działań wskazano Organizację (Instytucję) Zarządzania Destynacją wykazując jej przewagę nad klasyczną regionalną lub lokalną organizacją turystyczną. Wszystkie te działania przyczyniają się do podniesienia konkurencyjności destynacji turystycznej.The objective of the study is to present the model of a Destination management company as the institution facilitating the improvement of tourist destination competitiveness and to illustrate changes in the field of tourism management in the areas of substantial tourist advantages. The study describes the process of tourism management evolution in tourist destinations starting from the model of joint tourism promotion, through cooperation aimed at establishing a tourist product, to the system oriented at marketing management of a destination. It has also been emphasized that it is more effective to create and manage a tourist product in a tourist destination than in a specific tourist region limited by its own, initially defined borders. The Destination Management Organization (Institution) has been indicated as the main coordinator of the above activities, by means of pointing to its advantage over a classical, regional or local tourism organization. All such activities result in upgrading tourist destination competitiveness.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Wydawnictwo Ekonomicznepl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectlokalna organizacja turystycznapl
dc.subjectDestination Management Companypl
dc.subjectDMCpl
dc.subjectatrakcyjność turystycznapl
dc.subjectturystykapl
dc.subjectprodukt turystycznypl
dc.subjectdestynacja turystycznapl
dc.subjectregion turystycznypl
dc.subjectkonkurencyjnośćpl
dc.titleDestination Management Company a kształtowanie konkurencyjności obszaru turystycznegopl
dc.title.alternativeDestination Management Company vs. creating tourism destination competitivenessen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl
dc.description.epersonPiotr Gryszel


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.