Edukacja międzykulturowa Wietnamczyków w Polsce z uwzględnieniem dzieci z rodzin polsko-wietnamskich
Abstract
W artykule skupiono się na problemach: państwowości Wietnamu i migracji wietnamskiej na świecie i w Polsce, dylematach edukacji międzykulturowej, realizacji programów edukacji międzykulturowej w Unii Europejskiej i Polsce, edukacji międzykulturowej dorosłych Wietnamczyków, ich dzieci oraz dzieci z rodzin polsko-wietnamskich. Z badań wynika, że szkoła polska wciąż nie spełnia wielu zadań edukacji międzykulturowej, również w zakresie komunikacji międzykulturowej, a postawy lękowe wobec „obcego” wciąż mają miejsce. Izolacjonizm migrantów wietnamskich zwłaszcza z drugiej fali migracji jest wciąż problemem nierozwiązanym, a rozwiązanie powinno mieć wymiar nie tylko prawno-polityczne, ale też tolerancyjny i sprawiedliwy.
Collections
- Artykuły / Articles [16165]
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.