Edukacja międzykulturowa Wietnamczyków w Polsce z uwzględnieniem dzieci z rodzin polsko-wietnamskich
dc.contributor.author | Zieliński, Paweł | |
dc.date.accessioned | 2014-04-11T06:12:09Z | |
dc.date.available | 2014-04-11T06:12:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | P. Zieliński, Edukacja międzykulturowa Wietnamczyków w Polsce z uwzględnieniem dzieci z rodzin polsko-wietnamskich, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza. Pedagogika” 2010, t. 19, s. 177-191 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7455-186-1 | |
dc.identifier.issn | 1734-185X | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3920 | |
dc.description | Vietnamese multicultural education in Poland with the regard of children from Polish-Vietnamese families The article represents the problems of the development of historical and cultural Vietnam with the regard of the relationships with Poland, also explains understanding of the multicultural education in Polish pedagogy and presents investigations relating Vietnamese multicultural education in Poland. The special attention was dedicated the education children from Polish- Vietnamese families. The attention was also turned on the examples of thinking and workings characteristic for Vietnamese. The results of conducted investigations show on the incomplete realization of foundations multicultural education at the Polish school. | pl |
dc.description.abstract | W artykule skupiono się na problemach: państwowości Wietnamu i migracji wietnamskiej na świecie i w Polsce, dylematach edukacji międzykulturowej, realizacji programów edukacji międzykulturowej w Unii Europejskiej i Polsce, edukacji międzykulturowej dorosłych Wietnamczyków, ich dzieci oraz dzieci z rodzin polsko-wietnamskich. Z badań wynika, że szkoła polska wciąż nie spełnia wielu zadań edukacji międzykulturowej, również w zakresie komunikacji międzykulturowej, a postawy lękowe wobec „obcego” wciąż mają miejsce. Izolacjonizm migrantów wietnamskich zwłaszcza z drugiej fali migracji jest wciąż problemem nierozwiązanym, a rozwiązanie powinno mieć wymiar nie tylko prawno-polityczne, ale też tolerancyjny i sprawiedliwy. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo im. S. Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | konfucjanizm | pl |
dc.subject | migranci wietnamscy | pl |
dc.subject | Wietnam | pl |
dc.subject | postawy wychowawcze rodziców | pl |
dc.subject | studenci wietnamscy | pl |
dc.subject | dzieci z rodzin polsko-wietnamskich | pl |
dc.subject | edukacja Wietnamczyków | pl |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl |
dc.title | Edukacja międzykulturowa Wietnamczyków w Polsce z uwzględnieniem dzieci z rodzin polsko-wietnamskich | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Instytut Pedagogiki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie | pl |
dc.description.eperson | Paweł Zieliński |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.