Show simple item record

dc.contributor.authorZieliński, Paweł
dc.date.accessioned2014-04-11T06:26:35Z
dc.date.available2014-04-11T06:26:35Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationP. Zieliński, Możliwości zastosowania hipnozy w pedagogice, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza. Pedagogika” 2004, t. 13, s. 219-225.pl
dc.identifier.isbn83 – 7098 – 866 – 0
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3924
dc.descriptionCzy zastosowano hipnozę i autohipnozę w teorii i praktyce pedagogicznej? Na ile jest to bezpieczne? Czy lepiej stosować hipnozę czy autohipnozę? Jakie korzyści oferuje hipnoza oraz sugestia w procesie terapii pedagogicznej, w procesie wychowania i samowychowania?pl
dc.description.abstractW artykule poruszono następujące kwestie: czym jest hipnoza i autohipnoza, jakie stwarza zagrożenia, a jakie korzyści. Ponadto, istnienia podobieństw niektórych metod wychowania i metod indukowania hipnozy, jak sugestia i perswazja oraz pedagogiki niedyrektywnej i takiegoż nurtu w hipnozie. Omówiono również historyczne i współczesne zastosowania hipnozy w teorii, a zwłaszcza w praktyce pedagogicznej. Wskazano także na znaczenie sugestii i autosugestii w procesie terapii pedagogicznej i w samowychowaniu człowieka. W artykule zawarto liczne odwołania do badaczy i badań wymienionej wyżej problematyki.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo im. S. Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowiepl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjecttrening autogennypl
dc.subjectterapia pedagogicznapl
dc.subjectpedagogikapl
dc.subjectautohipnozapl
dc.subjectautosugestiapl
dc.subjectsugestiapl
dc.subjecthipnozapl
dc.titleMożliwości zastosowania hipnozy w pedagogicepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationInstytut Pedagogiki Akademii im. Jana Długosza w Częstochowiepl
dc.description.epersonPaweł Zieliński


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.