Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRembowska-Płuciennik, Magdalena
dc.date.accessioned2014-04-21T20:10:50Z
dc.date.available2014-04-21T20:10:50Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issnISSN0867-0633
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/4104
dc.description.abstractVisual Effects and Affects: Mental Imaging vs. Reader’s Emotional Involvement The article deals with the problem of the relation between mental imagining and reader’s emotional engagement in fiction. It examines how reader’s visualization can order and provoke intense emotional response to fictional events and people. Presented is the reader’s ability to build mental images as an important part of cognitive processes connected with reading.pl
dc.description.sponsorshipMNiSzW FNPpl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTeksty Drugiepl
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/grant habilitacyjny MNiSzW 2008-2010pl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectoddźwięk czytelniczypl
dc.subjectemocjepl
dc.subjectobrazowośćpl
dc.subjectobrazowanie mentalnepl
dc.subjectteoria literaturypl
dc.titleWizualne efekty i afekty. Obrazowanie mentalne a emocjonalne zaangażowanie czytelnikapl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationInstytut Badań Literackich PANpl
dc.description.epersonMagdalena Rembowska-Płuciennik
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska