Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAugustynowicz, Weronika
dc.date.accessioned2014-05-02T14:42:08Z
dc.date.available2014-05-02T14:42:08Z
dc.date.issued2014-05-02
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/4152
dc.description.abstractProwadzone badania empiryczne miały na celu udzielenie odpowiedzi na dwa pytania: 1) czy oraz jakie istnieją różnice w funkcjonowaniu psychospołecznym uczniów różniących się poziomem osiągnięć szkolnych? 2) czy i jakie występują różnice w funkcjonowaniu psychospołecznym uczniów charakteryzujących się niskimi, średnimi oraz wysokimi osiągnięciami szkolnymi w Polsce i na Ukrainie? Do wyodrębnienia uczniów o zróżnicowanym poziomie osiągnięć szkolnych wykorzystano kryterium psychopedagogiczne – średnią ocen ze wszystkich przedmiotów. Praca składa się ze spisu treści, wstępu, pięciu rozdziałów, zakończenia, bibliografii, spisu tabel, rysunków i wykresów. Dwa początkowe rozdziały mają charakter teoretyczny – w pierwszym dokonano próby analizy pojęć wysokie osiągnięcia szkolne vs zdolności, opisano proces oceniania szkolnego oraz zaprezentowano główne akty prawne dotyczące uczniów zdolnych, obowiązujące w polskim oraz ukraińskim ustawodawstwie. Rozdział drugi to próba opisu oraz operacjonalizacji psychospołecznych zmiennych, które zostały poddane pomiarowi w późniejszych badaniach empirycznych – inteligencji emocjonalnej, poczucia osamotnienia, czynników osobowości w ujęciu Modelu Wielkiej Piątki, przystosowania oraz kompetencji społecznych. Tę część pracy kończy analiza psychospołecznego funkcjonowania uczniów o wysokich osiągnięciach szkolnych z uwzględnieniem wyżej wymienionych zmiennych. Trzeci rozdział stanowi opis metodologii badań własnych z uwzględnieniem podjętego problemu oraz postawionych hipotez, opisu badanych w Polsce i na Ukrainie grup oraz procedury prowadzonych analiz empirycznych. Kończy go punkt dotyczący charakterystyki metod wykorzystanych w badaniach własnych. Rozdział czwarty nosi tytuł Prezentacja i analiza wyników badań własnych. Zachowano w nim następującą strukturę przedstawiania danych – opis wyników uzyskanych w danym teście, następnie prezentacja wyników testu z rozróżnieniem na 9 dwa kraje i na zakończenie porównanie danych dotyczących uczniów z Polski i Ukrainy. Rozdział piąty to weryfikacja hipotez oraz próba wyjaśnienia otrzymanych wyników w świetle rozważań teoretycznych dokonanych w pierwszych dwóch rozdziałach niniejszej pracy. Zawiera on również próbę wskazania praktycznego zastosowania uzyskanych danych empirycznych.pl
dc.language.isoplpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectprzystosowanie społecznepl
dc.subjectkompetencje społecznepl
dc.subjectinteligencja emocjonalnapl
dc.subjectpoczucie osamotnieniapl
dc.subjectWielka Piątkapl
dc.subjectzdolnościpl
dc.subjectosiągnięcia szkolnepl
dc.titleWybrane psychospołeczne korelaty wysokich osiągnięć szkolnych. Badania w Polsce i na Ukrainiepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesispl
dc.contributor.organizationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl
dc.description.epersonWeronika Augustynowicz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.