Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSchiller, Natalia
dc.date.accessioned2014-05-05T09:47:30Z
dc.date.available2014-05-05T09:47:30Z
dc.date.issued2014-05-05
dc.identifier.issn3002-MGR-KU-WOK-86113003589
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/4186
dc.description.abstractNiniejsza praca ma na celu ukazanie, w jaki sposób wywodząca się z tradycyjnej burskiej literatury powieść farmerska w rękach współczesnych, białych pisarzy południowoafrykańskich staje się narzędziem krytyki kolonializmu. Typowy schemat południowoafrykańskiej sielanki, uznawanej za gatunek legitymizujący rasizm i patriarchalizm, jest przez nich „przepisywany” w sposób subwersywny, przez co staje się świadectwem przeciw imperializmowi. Główną część pracy stanowi interpretacja dzieł „Trawa śpiewa” Doris Lessing, „Hańba” oraz „Życie i czasy Michaela K.” J. M. Coetzeego, a także „Zachować swój świat” Nadine Gordimer oparta właśnie na wykorzystanych w nich motywach z plaasroman.pl
dc.language.isoplpl
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/3002-MGR-KU-WOK-86113003589pl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectbiałe pisarstwopl
dc.subjectDoris Lessingpl
dc.subjectNadine Gordimerpl
dc.subjectJ. M. Coetzeepl
dc.subjectpostkolonializmpl
dc.subjectplaasromanpl
dc.subjectliteratura południowoafrykańskapl
dc.subjectpowieść farmerskapl
dc.titleMotyw plaasroman we współczesnej białej prozie południowoafrykańskiej jako narzędzie krytyki kolonializmupl
dc.title.alternativeTheme of plaasroman as a means of critique of colonialism in contemporary white Southern African prosepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl
dc.description.epersonNatalia Schiller
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska