dc.contributor.author | Schiller, Natalia | |
dc.date.accessioned | 2014-05-05T09:47:30Z | |
dc.date.available | 2014-05-05T09:47:30Z | |
dc.date.issued | 2014-05-05 | |
dc.identifier.issn | 3002-MGR-KU-WOK-86113003589 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/4186 | |
dc.description.abstract | Niniejsza praca ma na celu ukazanie, w jaki sposób wywodząca się z tradycyjnej burskiej literatury powieść farmerska w rękach współczesnych, białych pisarzy południowoafrykańskich staje się narzędziem krytyki kolonializmu. Typowy schemat południowoafrykańskiej sielanki, uznawanej za gatunek legitymizujący
rasizm i patriarchalizm, jest przez nich „przepisywany” w sposób subwersywny, przez co staje się świadectwem przeciw imperializmowi. Główną część pracy stanowi interpretacja dzieł „Trawa śpiewa” Doris Lessing, „Hańba” oraz „Życie i czasy Michaela K.” J. M. Coetzeego, a także „Zachować swój świat”
Nadine Gordimer oparta właśnie na wykorzystanych w nich motywach z plaasroman. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/3002-MGR-KU-WOK-86113003589 | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | białe pisarstwo | pl |
dc.subject | Doris Lessing | pl |
dc.subject | Nadine Gordimer | pl |
dc.subject | J. M. Coetzee | pl |
dc.subject | postkolonializm | pl |
dc.subject | plaasroman | pl |
dc.subject | literatura południowoafrykańska | pl |
dc.subject | powieść farmerska | pl |
dc.title | Motyw plaasroman we współczesnej białej prozie południowoafrykańskiej jako narzędzie krytyki kolonializmu | pl |
dc.title.alternative | Theme of plaasroman as a means of critique of colonialism in contemporary white Southern African prose | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl |
dc.description.eperson | Natalia Schiller | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |