Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDenek, Kazimierz
dc.date.accessioned2014-05-28T12:49:56Z
dc.date.available2014-05-28T12:49:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1507-4943
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/4360
dc.description.abstractProblematyka przemian uniwersytetu jest istotna dla okresu procesów: demokratyzacji, globalizacji, integracji państw Europy, dokonującej się w Polsce transformacji systemowej, reformowania jej systemu edukacji, w tym także szkolnictwa wyższego, zgodnie z wyzwaniami cywilizacji wiedzy i zmiennymi wymaganiami rynku pracy. Cywilizacja wiedzy to określenie, które dobrze odpowiada na pytanie, dokąd zmierzają kraje rozwinięte. Towarzysza mu teorie: kapitału ludzkiego i społeczeństwa; inwestowania w człowieka; potrzeb i rozwoju. Na uniwersytecie ścierają się różne poglądy dotyczące jego przyszłości. Pierwszym z nich jest utrzymanie tradycyjnego modelu uniwersytetu W. von Humboldta; drugim adaptacja elementów uniwersytetu przedsiębiorczego postulowanego przez B. Clarka, a kolejnym poszukiwania rozwiązań organizacyjnych, które przybliżają uczelnie do organizacji opartych na wiedzy. W społeczeństwie wiedzy nie da się stworzyć nowoczesnej, dynamicznej, atrakcyjnej i konkurencyjnej Polski obok czy poza edukacja na poziomie uniwersyteckim.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWyższa Szkoła Humanistyczna TWPpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectjakośćpl
dc.subjectbadaniapl
dc.subjectdydaktykapl
dc.subjectewolucja uniwersytetupl
dc.subjectspołeczeństwo wiedzypl
dc.titleUniwersytet. Między tradycją a wyzwaniami współczesności i przyszłościpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.description.epersonMarcin Zieliński


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.