Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMiłkowski, Marcin
dc.date.accessioned2012-12-20T14:11:36Z
dc.date.available2012-12-20T14:11:36Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.citationMiłkowski, Marcin. 1998. Cóż po historii? Na marginesie książki Niny Gładziuk Omphalos, czyli pępek świata. Płeć jako problem filozofii politycznej Greków. „Rubikon” 2-3.pl
dc.identifier.issn1505-1161
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/454
dc.descriptionUwagi na marginiesie książki Niny Gładziukpl
dc.description.abstractCóż filozofii politycznej po historii? Historię rozumiemy tu jako wiedzę o dawnych wydarzeniach, zwłaszcza tych, które wiążą się z powstawaniem idei i struktur politycznych; jednym słowem historia to u nas geneza, ale geneza tradycji. Najbardziej spektakularnym przykładem takiej tradycji są, oczywiście, Grecy. O Grekach bowiem od setek lat traktują mity o początkach europejskiej polityki. Czy jednak takie aitia, opowieści o pierwocinach, mają jakikolwiek związek z tym, co miało rzeczywiście miejsce? I czy porządek opowieści historycznej wiąże się jakoś z porządkiem uzasadniania teorii politycznej? Czy opowieści takie mogą być ich legitymizacją?pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherRubikonpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectgenderpl
dc.subjectGładziukpl
dc.subjectfeminizmpl
dc.subjecthermeneutykapl
dc.titleCóż po historii? Na marginesie książki Niny Gładziuk Omphalos, czyli pępek świata. Płeć jako problem filozofii politycznej Grekówpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawskipl
dc.description.epersonMarcin Miłkowski
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska