Umiejętność korzystania z informacji na przykładzie prac olimpijskich z geografii
dc.contributor.author | Anisiewicz, Renata | |
dc.date.accessioned | 2014-08-03T12:45:00Z | |
dc.date.available | 2014-08-03T12:45:00Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Anisiewicz R., 2007, Umiejętność korzystania z informacji na przykładzie prac olimpijskich z geografii. [w:] Region w edukacji przyrodniczo-geograficznej. Nauki Gegraficzne w Badaniach Regionalnych, Instytut Geografii Akad. Świętokrzyskiej, Kielce, s. 11-13 | pl_PL |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/4972 | |
dc.description.abstract | Kształtowanie umiejętności korzystania z informacji to jeden z celów preferowanych w założeniach reformy edukacji. Weryfikację tych umiejętności umożliwia analiza poziomu pisemnych prac olimpijskich. Porównanie prac z pięciu ostatnich olimpiad geograficznych wskazuje na lawinowo rosnące ograniczanie się uczniów do wykorzystywania informacji (często zupełnie bezkrytycznie) pochodzących wyłącznie ze źródeł internetowych. Obserwuje się też rosnący brak umiejętności wyselekcjonowania, uporządkowania i analizy posiadanych informacji geograficznych. Przedmiotem szczególnej uwagi nauczycieli powinno być położenie nacisku na eliminowanie zaobserwowanych problemów. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Geografii Akad. Świętokrzyskiej | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | informacja | pl_PL |
dc.subject | olimpiada | pl_PL |
dc.subject | nauczanie | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | geografia | pl_PL |
dc.title | Umiejętność korzystania z informacji na przykładzie prac olimpijskich z geografii | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Gdański, Wydział Oceanografii i Geografii, Instytut Geografii, Katedra Geografii Rozwoju Regionalnego | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Polom |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Artykuły / Articles [15292]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.