Standardy użytkowania serwisów społecznościowych: analiza pedagogiczna
dc.contributor.author | Szczerbiński, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2014-08-05T09:25:23Z | |
dc.date.available | 2014-08-05T09:25:23Z | |
dc.date.issued | 2014-03 | |
dc.identifier.citation | Szczerbiński M., Standardy użytkowania serwisów społecznościowych: analiza pedagogiczna, „Społeczeństwo i Rodzina” 2014, nr 1 (38), s. 34-47. | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1734-6614 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/5008 | |
dc.description.abstract | Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że dziś korzystanie z nich jest zjawiskiem powszechnym a liczba użytkowników liczona jest już w miliardach. Dlatego konieczną wydaje się wzmożona refleksja pedagogiczna nad różnymi aspektami ich funkcjonowania. W poniższym artykule została przedstawiona analiza pedagogiczna standardów wprowadzonych przez Facebook oraz NK, nakładających na użytkowników określone ograniczenia i zasady użytkowania. Okazało się, że oba portale stworzyły bardzo rozbudowane systemy mające chronić użytkowników, szczególnie dzieci i młodzież, przed różnorakimi zagrożeniami. Zasady moralne i wskazówki pedagogiczne umieszone na tych portalach, choć w większości wydają się być zasadne, to jednak wciąż widoczna jest potrzeba dopracowania poszczególnych rozwiązań, we współpracy z rodzicami, wychowawcami i środowiskami naukowymi. Ponieważ największym problemem pozostaje wciąż niedostateczna świadomość rodziców o zagrożeniach związanych z korzystaniem z tych serwisów i brak adekwatnych działań profilaktyczno-edukacyjnych, stąd postulat jak najszybszego wzmożenia wysiłków w tych obszarach. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo KUL | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | NK | pl_PL |
dc.subject | pl_PL | |
dc.subject | pedagogika medialna | pl_PL |
dc.subject | portale społecznościowe | pl_PL |
dc.title | Standardy użytkowania serwisów społecznościowych: analiza pedagogiczna | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Katedra Pedagogiki Chrześcijańskiej KUL | pl_PL |
dc.description.eperson | Piotr Tomasz Nowakowski |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.