Photography as a Pedagogical Diagnosis Medium – an Article about Pupils’ School Reality
Abstract
Szkoła, jak twierdzi Aleksander Nalaskowski, jest tworem wielowarstwowym, który można rozpatrywać przez pryzmat różnorodnych perspektyw. Istnieje zatem wiele różnych ująć rzeczywistości szkolnej. Można ją postrzegać jako: miejsce spotkań, plac gry, teatr, świątynię, czy też rodzinę. Może być ujmowana także jako koszary lub fabryka. Stanowi ona swoisty amalgamat znaczeń, które należy uwzględniać, aby zrozumieć jej istotę. Szkoła jest miejscem, w którym każdy człowiek spędza pewną istotną część swojego życia, czyli okres dzieciństwa i adolescencji wczesnej oraz właściwej. Z tego powodu, istotnego znaczenia nabiera zbadanie przestrzeni szkolnej pod kątem odczuć jej uczestników.
Istotnym elementem szkoły jest jej przestrzeń, która powinna stanowić przedmiot namysłu profesjonalnego nauczyciela. Mimo, iż od dawna przestrzeń jest obiektem zainteresowań nauk, takich jak antropologia czy socjologia, to w pedagogice nie posiada ona jeszcze ugruntowanej pozycji.
Collections
- Artykuły / Articles [15292]