Show simple item record

dc.contributor.authorLeśniewski, Jędrzej
dc.date.accessioned2014-08-07T18:41:18Z
dc.date.available2014-08-07T18:41:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationJ. Leśniewski, Znak towarowy jako narzędzie tworzenia wizerunku wybranych wydawnictw i bibliotek, [w:] IV Wrocławskie Spotkania Bibliotekarzy, red. Danuta Dudziak, Mirosław Ziółek, Wrocław 2014, s. 327 - 337pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7493-843-3
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/5035
dc.description.abstractLogo stanowi – lub powinno stanowić - element własności intelektualnej instytucji. Odpowiednie wykorzystanie możliwości płynących z regulacji prawnych zawartych w przepisach prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej umożliwia wykorzystanie potencjału prawnej ochrony praw na dobrach niematerialnych w kreowaniu wizerunku instytucji. W artykule omówiono znaczenie przyznania ochrony prawnej logo w tworzeniu wizerunku wybranych instytucji – bibliotek i wydawnictw. Wskazano istotne znaczenie traktowania własności intelektualnej jako potencjalnego narzędzia rozwoju, nie zaś potencjalnego zagrożenia i przeszkody. Uwzględniono również odmienny charakter ekonomiczny bibliotek i wydawnictw. Referat oparto o przepisy prawa, orzecznictwo oraz literaturę z zakresu prawa własności intelektualnej, zarządzania marką, marketingu. Tekst ma charakter przyczynkowy, mający na celu wskazanie powiązań interdyscyplinarnych, które powinny stanowić obszar dalszych badań. Dostrzeganie i wykorzystanie powiązań oczywistych dla instytucji nastawionych na zysk (wydawnictwa) - w dobie zmian w finansowaniu szkolnictwa wyższego – może się okazać kluczowe dla instytucji non-profit (biblioteki).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherOficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiejpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectmarketing usług bibliotecznychpl_PL
dc.subjecttożsamość wizualnapl_PL
dc.subjectwizerunekpl_PL
dc.subjectlogopl_PL
dc.subjectznak towarowypl_PL
dc.subjectekonomiczna analiza prawapl_PL
dc.subjectwłasność intelektualnapl_PL
dc.titleZnak towarowy jako narzędzie tworzenia wizerunku wybranych wydawnictw i bibliotekpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.description.epersonJędrzej Leśniewski
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska