Show simple item record

dc.contributor.authorPalmowski, Tadeusz
dc.date.accessioned2014-08-11T18:13:13Z
dc.date.available2014-08-11T18:13:13Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.citationPalmowski T., 2002, Kaliningrad jako bałtycki węzeł transporty, [w:] J. Wendt (red.) Wybrane zagadnienia z geografii transportu, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, s. 50-56pl_PL
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/5048
dc.description.abstractEksklawowe położenie spowodowało, że Obwód Kaliningradzki jest uzależniony od funkcjonowania powiązań komunikacyjnych. Najważniejsze z nich wiążą się ze sprawnym wykonywaniem przewozów przez transport morski, transport kolejowy i drogowy, lotniczy i żeglugę śródlądową. Utrata portów w Tallinie, Rydze i Kłajpedzie po rozpadzie ZSRR spowodowała, że obsługa rosyjskich przewozów międzynarodowych na Bałtyku skoncentrowała się w trzech portach: St. Petersburgu, Kaliningradzie i Wyborgu. Kaliningrad jest po Sankt Petersburgu drugim pod względem przeładunków rosyjskim portem morskim na Bałtyku.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Szczecińskipl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjecthub transportowypl_PL
dc.subjectObwód Kaliningradzkipl_PL
dc.subjectFederacja Rosyjskapl_PL
dc.subjectKaliningradpl_PL
dc.subjectwęzeł transportowypl_PL
dc.titleKaliningrad jako bałtycki węzeł transportowypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationKatedra Geografii Rozwoju Regionalnego, Instytut Geografii, Wydział Oceanografii i Geografii, Uniwersytet Gdańskipl_PL
dc.description.epersonMarcin Polom


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.