Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSnelewska-Stempień, Zofia
dc.date.accessioned2014-09-10T14:04:29Z
dc.date.available2014-09-10T14:04:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1507-4943
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/5157
dc.description.abstractArtykuł zawiera refleksję dotyczącą relacji człowiek – zwierzę w kontekście zmian zachodzących w sztuce cyrkowej. W perspektywie historycznej omówiono wykorzystanie zwierząt na arenie. Zjawisko Nowego Cyrku przedstawione zostało jako alternatywa dla cyrku tradycyjnego, pozwalająca na rozwój tej sztuki, z uwzględnieniem społecznego sprzeciwu wobec tresury, jak również estetycznej ewolucji zachodzącej w sztukach performatywnych. Na podstawie własnych badań, obejmujących działalność najbardziej popularnych polskich cyrków, zaprezentowana została sytuacja współczesnej polskiej sztuki cyrkowej w kontekście pokazów z udziałem zwierząt.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie, wyd. Pedagogiumpl_PL
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectzwierzętapl_PL
dc.subjecttresurapl_PL
dc.subjectrelacja człowiek – zwierzępl_PL
dc.subjectNowy Cyrkpl_PL
dc.subjectcyrkpl_PL
dc.titleBestia na arenie cyrkowej – zjawisko „Nowego Cyrku” jako przykład zmian w relacjach pomiędzy człowiekiem a zwierzęciempl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.description.epersonMarcin Zieliński


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.