Bestia na arenie cyrkowej – zjawisko „Nowego Cyrku” jako przykład zmian w relacjach pomiędzy człowiekiem a zwierzęciem
dc.contributor.author | Snelewska-Stempień, Zofia | |
dc.date.accessioned | 2014-09-10T14:04:29Z | |
dc.date.available | 2014-09-10T14:04:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1507-4943 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/5157 | |
dc.description.abstract | Artykuł zawiera refleksję dotyczącą relacji człowiek – zwierzę w kontekście zmian zachodzących w sztuce cyrkowej. W perspektywie historycznej omówiono wykorzystanie zwierząt na arenie. Zjawisko Nowego Cyrku przedstawione zostało jako alternatywa dla cyrku tradycyjnego, pozwalająca na rozwój tej sztuki, z uwzględnieniem społecznego sprzeciwu wobec tresury, jak również estetycznej ewolucji zachodzącej w sztukach performatywnych. Na podstawie własnych badań, obejmujących działalność najbardziej popularnych polskich cyrków, zaprezentowana została sytuacja współczesnej polskiej sztuki cyrkowej w kontekście pokazów z udziałem zwierząt. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie, wyd. Pedagogium | pl_PL |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | zwierzęta | pl_PL |
dc.subject | tresura | pl_PL |
dc.subject | relacja człowiek – zwierzę | pl_PL |
dc.subject | Nowy Cyrk | pl_PL |
dc.subject | cyrk | pl_PL |
dc.title | Bestia na arenie cyrkowej – zjawisko „Nowego Cyrku” jako przykład zmian w relacjach pomiędzy człowiekiem a zwierzęciem | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.description.eperson | Marcin Zieliński |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.