Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 16
Dialektyka oświecenia w sztukach dydaktycznych Bertolta Brechta
(2016-04-07)
W mojej pracy analizuję sztuki dydaktyczne Bertolta Brechta w kontekście dyskusji intelektualnych i problemów epoki. Głównym punktem odniesienia dla metodologii pracy była Dialektyka oświecenia Maxa Horkheimera i Theodora ...
Pozycja i znaczenie kobiet w XX-wiecznej ceramice — na przykładzie Niemiec, Japonii, Anglii i Polski
(2016-04-07)
W pracy omawiam historię emancypacji kobiet w ramach ceramiki, na przykładzie Niemiec, Anglii, Japonii i Polski. Omawiam podobieństwa i różnice w procesie emancypacji artystek w poszczególnych krajach. Staram się przybliżyć ...
„Mapa jest bardziej interesująca od terytorium”. O Google Street View i jego fotograficznych przetworzeniach
(2016-04-14)
Budzące kontrowersje, wątpliwości estetyczne, a nawet dylematy prawne i
moralne fotografie bazujące na materiale dostarczanym przez Google Street View traktuję jako twory symptomatyczne – nie tylko dla współczesności, ale ...
„Czy to prawda, że w SPATiF-ie...?”. Warszawski SPATiF w literaturze i wspomnieniach
(2016-04-25)
Warszawska restauracja SPATiF jako instytucja spełniająca określone funkcje w komunikacji artystycznej okresu PRL odegrała w dziejach kultury Polski znaczącą rolę. Sporządzony przeze mnie rejestr tych funkcji pozwoli ustalić ...
Fotocodzienność. Próba analizy fenomenu aplikacji Instagram
(2016-04-25)
Praca jest próbą analizy fenomenu aplikacji Instagram. W pierwszym rozdziale zostają opisane zagadnienia związane z rolą fotografii w życiu codziennym, takie jak figura fotoamatora oraz sposoby archiwizowania fotografii.
Drugi ...
Nawiedzone galerie – o Niesamowitym, przestrzeni i sztuce
(2016-04-25)
Praca jest próbą ponownego odczytania Niesamowitego Sigmunda Freuda przez pryzmat kategorii przestrzeni, na przykładach twórczości trójki polskich artystów wizualnych: Roberta Kuśmirowskiego, Mirosława Bałki i Moniki ...
Obraz jako narzędzie walki. Malarska próba Pabla Picassa opisania doświadczenia bombardowania
(2016-04-25)
Stworzona w 1938 roku Guernica jest jednym z najwybitniejszych arcydzieł malarstwa w historii. Praca ta ma na celu prześledzenie drogi jaka towarzyszyła powstaniu obrazu, jak i kolejnych etapów, które doprowadziły do ...
Taniec indyjski: między archiwum i repertuarem. Sposób konstruowania postaci kobiecej na przykładzie form odissi i serajkela ćhau
(2016-04-12)
Taniec indyjski jest niezwykle różnorodnym, a zarazem problematycznym dla zachodnich badaczy źródłem i nośnikiem wiedzy o sobie samym. Poza skomplikowaną techniką, klasyczne i półklasyczne tańce indyjskie tworzy wiekowe ...
Podróż Amelii. Struktury mityczno–inicjacyjne w filmie Amelia Jeana-Pierre’a Jeuneta
(2016-04-14)
Autorka pracy ukazuje na tle dotychczasowych odczytań dzieła Jeuneta interpretację Amelii poprzez analizę występujących w filmie struktur mityczno–inicjacyjnych. Omówione zostały także następujące konteksty interpretacyjne: ...
Językowy wymiar twórczości Zbigniewa Warpechowskiego: słowo/ tekst/performance
(2016-04-14)
Działalność artystyczna Zbigniewa Warpechowskiego, polskiego artysty i teoretyka sztuki, dostarcza ciekawych odniesień i kontekstów do badania związków sztuki performance ze sztuką słowa. Twórczość tego artysty pozwala ...