Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚlaski, Grzegorz
dc.contributor.authorWalkowiak, Janusz
dc.date.accessioned2013-01-17T08:56:42Z
dc.date.available2013-01-17T08:56:42Z
dc.date.issued2011-10-31
dc.identifier.issn1234-754X
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/528
dc.description.abstractDo badania dynamiki układu napędowego samochodu z automatyczną skrzynią biegów autorzy zbudowali laboratoryjne stanowisko badawcze wyposażone w silnik z automatyczną skrzynią biegów i skonstruowany specjalnie dla tego stanowiska układ generowania momentu oporów ruchu. Układ ten wraz z przepustnica są sterowane przez specjalnie opracowany sterownik pozwalający odtworzyć profil prędkości na stanowisku zgodnie z sygnałami z wcześniej wykonanych badań drogowych w postaci sygnału otwarcia przepustnicy oraz prędkości pojazdu. Sterownik ten jest więc integralną częścią stanowiska badawczego i dzięki swojej funkcjonalności pozwala znacząco zwiększyć możliwości badawcze oferując realizację powtarzalnych badań w warunkach dynamicznie zmiennych obciążeń jak i sterowań układu napędowego. Znacznie większe możliwości pomiarowe na stanowisku w porównaniu z badaniami drogowymi, pozwalają na uzyskanie większej liczby danych o badanym układzie napędowym. W artykule omówiono krótko budowę stanowiska, metodykę i podstawy sterowania symulacją. Opisano wykorzystanie narzędzi szybkiego prototypowania sterowników w procesie przygotowania oprogramowania sterownika symulacji. Przedstawiono także sposób zbierania i przygotowania danych do symulacji. Przedstawiono wyniki badań weryfikacyjnych oraz środowisko sterowania symulacją.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe PIMOTpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectprototypowanie sterowania elektronicznegopl
dc.subjectsymulacjua odtwarzającapl
dc.subjectsymulacyjne badania stanowiskowepl
dc.subjectautomatyczna skrzynia biegówpl
dc.subjectdynamika pojazdówpl
dc.titleStanowiskowa symulacja odtwarzająca dynamiki układu napędowego samochodu z automatyczną skrzynią biegów - sterowanie i wyniki eksperymentówpl
dc.title.alternativeTest bench simulation reproducing the drive-train dynamics of a car with automatic transmission-control and results of experimental testspl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationPolitechnika Poznańskapl
dc.contributor.organizationPolitechnika Poznańskapl
dc.description.epersonDominika Trębacz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.