Show simple item record

dc.contributor.authorWicher, Jerzy
dc.date.accessioned2013-01-17T10:56:45Z
dc.date.available2013-01-17T10:56:45Z
dc.date.issued2011-06-24
dc.identifier.issn1234-754X
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/536
dc.description.abstractW artykule przedstawiono analizę bilansu energetycznego, pozwalającą na ocenę ilości energii kinetycznej samochodu rozpraszanej przez drogową przesuwną barierę betonową w fazie zderzenia. Pozwala to na pośrednią ocenę bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, ponieważ im większa ilość energii kinetycznej jest zamieniona na pracę tarcia przemieszczających się segmentów bariery i nadwozia samochodu, tym mniejsza jest deformacja nadwozia samochodu i mniejsze prawdopodobieństwo naruszenia przestrzeni przeżycia. W przykładzie obrazującym sposób wykorzystania zaproponowanej procedury jako dane wejściowe do obliczeń wykorzystano informacje z zamieszczonego w Internecie raportu FHWA/TX-02/4162-1. Analizę przeprowadzono dla eksperymentu opisanego w pierwszej części opracowania (test 441621-1).pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe PIMOTpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectprocedurapl
dc.subjectdeformacja nadwoziapl
dc.subjectbariera betonowapl
dc.subjectenergia kinetycznapl
dc.subjectbilans energetycznypl
dc.titleRozpraszanie energii kinetycznej samochodu przez przesuwaną betonową barierę drogowąpl
dc.title.alternativeKinetic energy disspation by a portable concentre traffic barrierpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationPrzemysłowy Instytut Motoryzacjipl
dc.description.epersonDominika Trębacz


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.