Przeglądaj Artykuły ILP według daty wydania
Wyświetlanie pozycji 21-40 z 67
-
Problematyka kontekstów i metod badań w komparatystyce
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2012)Problems of Contexts and Research Methods in Comparative Studies The article discusses the methods and contexts of comparative literature, understood as a combination of a research framework, a comparative theory and a ... -
Inicjacja w doświadczenie czasu. Groteskowe piekło natury - "Wij" Gogola jako kontekst literacki "Wiedźmy" Bolesława Leśmiana
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2012-06)Initiation into the Experience of Time: the Grotesque Hell of Nature. Gogol’s Viy as a Literary Context for Bolesław Leśmian’s The Witch The article explores the topos of the witch, which was extremely popular in the ... -
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013) -
Literature – Literary Studies – Philosophy: Problems of Relation, Languages, and Communication
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2013) -
Problems of Contexts and Research Methods in Comparative Studies
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2013)Problems of Contexts and Research Methods in Comparative Studies The article discusses the methods and contexts of comparative literature, understood as a combination of a research framework, a comparative theory and a ... -
Literature – Literary Studies – Philosophy: Problems of Relation, Languages, and Communication
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2013) -
The Body as an Epistemological Metaphor of Modernism
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2013) -
Tekst wieloznakowy w przestrzeni mediów cyfrowych. U podstaw poetyki semiotycznej
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013) -
O tekście wieloznakowym
(2013) -
„Mała syrena nie czuła wcale śmierci”. O tanatologicznych aspektach baśni Hansa Christiana Andersena
(Stowarzyszenie „Nowa Humanistyka”, 2013)Artykuł, rozpoczynający się rozważaniami na temat obecności śmierci w literaturze dla dzieci i młodzieży, jest analizą wybranych baśni Hansa Christiana Andersena wprowadzających motyw śmierci bohatera. Na początku ... -
A Vote of Confidence: On the Aims and Functions of Literary History
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2013) -
Fantastyka naukowa polskich pozytywistów – szczególnie trudna ewolucja gatunku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)The author wonders why despite favourable conditions of the Polish positivists’ programme, development of science fiction was hampered. He analyzes mainly scientific and technical motives, and examines related genres (mainly ... -
Literature Philosophied. Witkacy - Gombrowicz - Schulz
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2014) -
Jak uprawiać filozofię? Paradoksy egzystencjalne, pisarskie i komunikacyjne w pracach Sørena Kierkegaarda i Leszka Kołakowskiego
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2014)How to Philosophize? The Paradoxes of Existence, Philosophy and Communication in Søren Kierkegaard’s and Leszek Kołakowski’s Works The main goal of the article is to answer the question formulated in the title: How to ... -
Witkacy - Schulz - Gombrowicz
(Dom Kultury Śródmieście w Warszawie, 2014) -
U podstaw tekstu i dyskursu. Znak digitalny – specyfika i struktura
(2014)The article presents a specific character of a digital sign (immateriality, multidimentionality, simultaneous affinity with computer discourse and social communication) and emerging double construction of the sign. Digital ... -
Cudowna i pożyteczna Magda Gessler. O strukturze, znaczeniach i wartościach telewizyjnej baśni
(AT Wydawnictwo, 2014)In this paper, the author carries out an analysis of the television show Kitchen Revolutions (based on the British series Kitchen Nightmares). Te analysis is conducted with focus on the first episode of the show, which is ... -
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
(Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie gry nowego ... -
Co wyczytasz pod skórą "Wiedźmina 3"?
(Korporacja Ha!art, 2015)