Search
Now showing items 1-10 of 46
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
(Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)
Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego
w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2:
Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie
gry nowego ...
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)
Cudowna i pożyteczna Magda Gessler. O strukturze, znaczeniach i wartościach telewizyjnej baśni
(AT Wydawnictwo, 2014)
In this paper, the author carries out an analysis of the television show Kitchen Revolutions (based on the British series
Kitchen Nightmares). Te analysis is conducted with focus on the first episode of the show, which is ...
Co wyczytasz pod skórą "Wiedźmina 3"?
(Korporacja Ha!art, 2015)
Zagraj to jeszcze raz, Stanley. Mise en abyme oraz gra konwencją i narracją w "The Stanley Parable"
(Wydawnictwo FA-art, 2015)
Postmodernistyczny retelling baśni — garść uwag terminologicznych
(Ośrodek Badawczy Facta Ficta, 2016)
Nowadays, new versions of well-known fairy tales are extremely popular. However, it is debatable how to define such works. The author of the paper “Postmodern Retelling of Fairy Tales — A Handful of Terminological Comments” ...
„Mała syrena nie czuła wcale śmierci”. O tanatologicznych aspektach baśni Hansa Christiana Andersena
(Stowarzyszenie „Nowa Humanistyka”, 2013)
Artykuł, rozpoczynający się rozważaniami na temat obecności śmierci w literaturze dla dzieci i młodzieży, jest analizą wybranych baśni Hansa Christiana Andersena wprowadzających motyw śmierci bohatera. Na początku ...
Sebyła prywatny (w zapisach żony z lat 1929-1939)
(Wydawnictwo Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2016)