Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Poe - Gombrowicz. Zbrodnia i parodia
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2009)
Toward a Poetics of Video Games
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2016)
This article shows how video games fit into the spectrum of poetic inquiry and tackles the question of how the tools of traditional poetological studies can be expanded in the context of digital texts. The author considers ...
Gry wideo w świetle narratologii transmedialnej oraz koncepcji światoopowieści (storyworld)
(Dom Kultury Śródmieście, Warszawa, 2015)
The article approaches videogames from the perspective of transmedia narratology. The first part raises the question whether videogames can be treated and analyzed as a medium with a narrative potential, referring briefly ...
W stronę poetyki gier wideo
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2016)
Artykuł przedstawia, w jaki sposób gry wideo lokują się w spektrum zainteresowań poetyki, i podejmuje kwestię rozszerzania narzędzi tradycyjnych badań poetologicznych w kontekście tekstowości cyfrowej. Autor podejmuje ...
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)
„Martwe morze” Emila Zegadłowicza wobec polskiej powieści realistycznej dziewiętnastego wieku
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego Kraków, 2020)
Punktem wyjścia mojego odczytania powieści są opinie bohatera i narratora, Jana Zydla, który w swoich zapiskach kilkukrotnie wspominał wielkich polskich realistów z XIX wieku. W artykule prezezntuję związki „Martwego morza” ...
Tragedia powrotu. Problematyzowanie napięć słowiańsko-germańskich w dyskusjach wokół polskich tragedii historycznych z lat 70. XIX wieku
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2021)
W latach siedemdziesiątych XIX stulecia powstały co najmniej cztery tragedie poświęcone „opłakanemu apostolstwu” germańskiemu na ziemiach słowiańskich w X i XI wieku: „Gero Margraf” Józefa Wojciechowskiego (1840-1879), ...
Autorytet profesora. Henryk Struve i jego uczniowie w świetle korespondencji
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2019)
The article discusses the relations between Henryk Struve and his disciples in light of their largely unpublished correspondence. Among the participants of the lectures and seminars of this Warsaw academic, we find important ...
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
(Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)
Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego
w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2:
Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie
gry nowego ...
Mikropoetyka wobec gier wideo, czyli minimalistyczna pochwała krótkowzroczności
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2017)
Artykuł wskazuje na potrzebę konstruowania nowej hermeneutyki w obrębie mediów cyfrowych. Według autora odpowiedź na tę potrzebę w obrębie game studies polega na prowadzaniu bliskotekstowych interpretacji, skoncentrowanych ...