Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Otwarta nauka w Polsce 2014. Diagnoza
(Wydawnictwa ICM, 2014)
Otwarte modele były początkowo wdrażane oddolnie i lokalnie, ale w miarę ich rozwoju coraz istotniejsze
stawało się podejście systematyczne, znajdujące wyraz przede wszystkim w politykach i strategiach instytucji:
naukowych, ...
Otwarty dostęp do publikacji naukowych. Kwestie prawne
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2012)
Publikacja wyjaśnia kwestie prawne napotykane przy wdrażaniu otwartego dostępu do publikacji naukowych przez autorów, wydawców, jednostki naukowe oraz instytucje finansujące.
Wdrożenie i promocja otwartego dostępu do treści naukowych i edukacyjnych. Praktyki światowe a specyfika polska. Przewidywane koszty, narzędzia, zalety i wady
(Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, 2011)
Głównym celem ekspertyzy jest zaproponowanie zestawu narzędzi służących implementacji otwartego dostępu (OD), który definiujemy szeroko, jako nieograniczony dostęp do treści naukowych, głównie recenzowanych artykułów ...
Otwarty dostęp w instytucjach naukowych
(Wydawnictwa ICM, 2015)
Raport „Otwarty dostęp w instytucjach naukowych” poświęcony jest podstawowym zagadnieniom związanym z wdrażaniem otwartego dostępu na uczelniach i w jednostkach naukowych. W części pierwszej autorzy zarysowują światowe i ...
Po czym rozpoznać dobre repozytorium?
(Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 2014)
Starannie prowadzone repozytorium to repozytorium dopasowane do całego systemu repozytoryjnego, obejmującego repozytoria instytucjonalne i dziedzinowe oraz repozytoria danych. Wymiana metadanych umożliwia powstawanie ...