Niekonwencjonalna technologia łączenia elementów karoserii samochodów - łączenie nitem samowykrawającym
dc.contributor.author | Mucha, Jacek | |
dc.contributor.author | Spisak, Emil | |
dc.contributor.author | Kascak, Lubos | |
dc.date.accessioned | 2013-01-17T12:42:34Z | |
dc.date.available | 2013-01-17T12:42:34Z | |
dc.date.issued | 2011-10-24 | |
dc.identifier.issn | 1234-754X | |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/553 | |
dc.description.abstract | Praca w zarysie przedstawia technologię łączenia przez nitowanie bezotworowe za pomocą nita samowykrywającego. Opisano w niej możliwości łączenia nitem specjalnym oraz uniwersalnym. Specjalny stosowany jest dla konkretnej grubości łączonych warstw materiału, natomiast wielozadaniowy umożliwia łączenie w obrębie jednego wyrobu jednym nitem różnych grubości scalanych warstw. Łączenie nitem samowykrywającym umożliwia spajanie materiałów o zróżnicowanych własnościach mechanicznych, zarówno słabo umacniających się jak też z dużym umocnieniem materiału. Łącznik w postaci nita nie jest zakuwany, lecz wciskany w łączone materiały, a następnie odpowiednio zablokowany w łączonych elementach. Przedstawiono charakterystyki siłowe uzyskane dla złączy poddanych próbie ścinania, wykonanych przede wszystkim od własności mechanicznych scalanych elementów. W przypadku łączenia blach nitem podstawowym oraz uniwersalnym uzyskano energochłonność procesu montażu na podobnym poziomie w obu przypadkach. Zanotowano natomiast zróżnicowaną wielkość absorpcji energii odkształcenia podczas testu wytrzymałościowego. Ponadto w opracowaniu zaprezentowano kilka wybranych praktycznych implementacji tej technologii w procesie montażu elementów z blach w przemyśle motoryzacyjnym. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe PIMOT | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | nadwozie samochodowe | pl |
dc.subject | montaż | pl |
dc.subject | Solid SPR | pl |
dc.subject | wytrzymałość połączenia | pl |
dc.subject | łączenie | pl |
dc.title | Niekonwencjonalna technologia łączenia elementów karoserii samochodów - łączenie nitem samowykrawającym | pl |
dc.title.alternative | Non - standard car body element joining process with solid self piercing rivet | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Politechnika Rzeszowska | pl |
dc.contributor.organization | Technical University of Košice | pl |
dc.description.eperson | Dominika Trębacz |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.