Zapotrzebowanie polskich sieci franczyzowych na usługi doradcze
Date
2013Author
Ratajczak-Mrozek, Milena
Sypniewska, Paulina
Nowacki, Filip
Metadata
Show full item recordAbstract
Celem artykułu jest wskazanie potrzeb doradczych sieci franczyzowych, co ma pomóc zdiagnozować zarówno kierunki rozwoju samych sieci franczyzowych, jak i oferowanego im doradztwa. Stały rozwój rynku franczyzy w Polsce powoduje, że przedsiębiorstwa działające w oparciu o taki model biznesu poszukują nieustannie możliwości wzrostu. Duża kompleksowość prowadzonych działań sprawia że w procesie implementacji strategii rozwoju kadra zarządzająca sieciami franczyzowymi niejednokrotnie korzysta z pomocy zewnętrznej. Pojawia się zatem pytanie o specyficzne potrzeby franczyzodawców w obszarze usług doradczych, w kontekście kierunku rozwoju i umiędzynarodowienia ich działalności. W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród sieci franczyzowych zlokalizowanych w Polsce. Wykazano, że mimo trwającego spowolnienia gospodarczego sieci franczyzowe w swoich planach w dużej mierze opierają się na dalszym rozwoju. Zidentyfikowano także trzy specjalistyczne obszary doradcze, gdzie wydaje się, że zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi będzie zyskiwało na znaczeniu wśród sieci franczyzowych
Collections
- Artykuły / Articles [15292]