Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGajek, Andrzej
dc.contributor.authorSzczypiński - Sala, Wojciech
dc.date.accessioned2013-01-18T13:16:40Z
dc.date.available2013-01-18T13:16:40Z
dc.date.issued2012-09-25
dc.identifier.issn1234-754X
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/566
dc.descriptionw ramach projektu badawczego NM 509175833pl
dc.description.abstractW artykule przedstawiono wyniki eksperymentów, których celem było zbadanie wpływu zamodelowanych warunków eksploatacji i otoczenia na współczynnik tarcia pary ciernej hamulca tarczowego. Przeprowadzono analizę ich wpływu na rozrzut wartości tego współczynnika. Badania wykonano na odpowiednio oprzyrządowanym stanowisku badawczym w warunkach laboratoryjnych. Parę cierną modelował układ materiałów, stosowany w hamulcach samochodów osobowych, złożony z żeliwnej tarczy hamulca i kompozytowych nakładek ciernych. Badano przebiegi współczynnika tarcia w parze ciernej dla różnych warunków eksploatacji (prędkości obrotowej tarczy hamulcowej, ilości cykli hamowania) oraz czynników otoczenia (pojawienie się w obszarze tarcia wody, płynu hamulcowego). Badano również zmiany chropowatości powierzchni żeliwnej tarczy hamulcowej wynikające z zastosowania różnych materiałów ciernych nakładek oraz założonych na stanowisku badawczym warunków i parametrów eksploatacyjnych. Zarejestrowane podczas badań przebiegi funkcyjne oraz wartości mierzonych parametrów posłużyły do przeprowadzenia prac analitycznych. W pracy w syntetycznej formie przedstawiono wyniki i wnioski z badań, które mają zastosowanie w analizie kryteriów dopuszczalnej nierówności sił hamujących, mierzonych na rolkowych stanowiskach diagnostycznych.pl
dc.description.sponsorshipMinisterstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższegopl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe PIMOTpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectzawilgoceniepl
dc.subjectwspółczynnik tarciapl
dc.subjectokładziny ciernepl
dc.subjecthamulce tarczowepl
dc.titleWybrane własnosci tribologiczne okładzin ciernych hamulców tarczowychpl
dc.title.alternativeSome tribological characteristicsof disc brake padspl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationPolitechnika Krakowskapl
dc.description.epersonDominika Trębacz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.