Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 142
Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2020)
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu nauki pracy z trudnym czytelnikiem na zasoby klienckie biblioteki. Punktem wyjścia do rozważań przedstawionych w artykule stała się teoria kluczowych kompetencji oraz orientacja ...
Fundraising jako metoda zdobywania funduszy na działalność biblioteczną
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2022)
Biblioteki coraz częściej dążą do znacznego poszerzania oferty swoich usług. Poza
tradycyjnymi funkcjami informacyjnymi realizują zróżnicowane i innowacyjne projekty
kulturalne oraz społeczne. Nie ograniczają się już ...
Usługi zdalnej komunikacji bibliotekarza z czytelnikiem jako przykład narzędzi wspierających warsztat badawczy użytkownika biblioteki
(Uniwersytet Wrocławski, 2021)
Celem artykułu jest zaprezentowanie nowych form komunikacji bibliotekarzy z użytkownikami, które sprzyjają usprawnianiu procesu zdobywania informacji (przedmiotowej, jak i tej związanej z organizacją usług). Opisano usługę ...
Leksykon zarządzania i marketingu w bibliotekoznawstwie
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2019)
Zjawisko stresu i wypalenia zawodowego wśród pracowników bibliotek. Przegląd badań zagranicznych
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2021)
Zjawisko stresu w środowisku pracy nie jest problemem nowym. Zagadnienie to omawiane jest najczęściej w kontekście wybranych zawodów: personelu medycznego, nauczycieli,
pracowników socjalnych czy ludzi związanych z ...
Miejsce spotkań: biblioteka jako przestrzeń społeczna: (na przykładzie województwa lubuskiego) / red. Andrzej Buck, Monika Simonjetz, Dawid Kotlarek. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2019. - 127, [1] s., [12] s. tab. : il., fot.; 24 cm. - ISBN 978-83-65741-40-0
(Biblioteka Główna Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2019)
W 2019 roku nakładem Wydawnictwa SBP ukazała się książka trzech Autorów: Andrzeja Bucka – dyrektora Biblioteki Publicznej w Zielonej Górze, związanego wcześniej ze środowiskiem akademickim Wyższej Szkoły Pedagogicznej w ...
Biblioteczny marketing wewnętrzny w teorii i praktyce: na przykładzie bibliotek województwa łódzkiego / Mariola Antczak, Magdalena Kalińska-Kula. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. – 264 s. : il. ; 25 cm. – ISBN 978-83-8142-334-2. – ISBN 978-83-8142-335-9.
(Uniwersytet Śląski, 2020)
W 2019 roku na półki księgarskie trafiła książka Biblioteczny marketing wewnętrzny w teorii i praktyce. Na przykładzie bibliotek województwa łódzkiego, wydana staraniem Uniwersytetu Łódzkiego. Autorki tomu to specjalistki ...
Struktura i kierunki działania IFLA w świetle strategii na lata 2019-2024
(Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, 2022)
W artykule przedstawiono największą międzynarodową organizację bibliotekarską –
Międzynarodową Federację Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich – IFLA. Skupiono
się na jej aktualnej strukturze, tj. na podziale na ...
Rynek regionalnej książki turystycznej i formy jej promocji na przykładzie Grudziądza oraz regionu kujawsko-pomorskiego
(Wydawnictwo Uniwesytetu Łódzkiego, 2022)
Celem artykułu jest przedstawienie rynku regionalnej książki turystycznej na przykładzie Grudziądza i regionu kujawsko-pomorskiego. W oparciu o analizę literatury oraz danych źródłowych i rozmów z pracownikami instytucji ...
Recenzja książki Serwisy internetowe instytucji kultury w Polsce – Mariusz Jarocki, Paweł Marzec. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2020, ss. 206. ISBN 978-83-231-4357-4
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)
W ostatnich latach dużą uwagę przykuwają środki komunikacji elektronicznej, którymi posługują się biblioteki i inne instytucje kultury, które chcą nawiązywać i podtrzymywać kontakty z odbiorcami swoich usług. Instytucje, ...