Browsing Artykuły / Articles by Title
Now showing items 4326-4345 of 13379
-
„Ja jestem wampir, cholera. Nadbużański”. Tadeusza Konwickiego gra z kiczem w powieści "Rzeka podziemna, podziemne ptaki"
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)The article is an attempt to draw attention to the issue of kitschiness in the novel "Underground River, Underground Birds" by Tadeusz Konwicki, released in 1984 in the underground “second circulation”. The issue of ... -
Ja jestem, Wy jesteście, ale Jego nie ma : Ich Troje a sprawa polska
(Wydawnictwo SWPS, 2003) -
„Ja też nie cierpię polityki” : relacyjna funkcja narzekania.
(Wydawnictwo SWPS, 2005)Polacy chętnie i często narzekają. Spośród wielu funkcji, jakie wyrażanie niezadowolenia pełni, artykuł podkreśla nawiązywanie relacji między rozmówcami. Zamieszczano komentarz zgodny lub niezgodny z tonem publikowanych ... -
„Ja w wielokulturowym świecie”. Scenariusze zajęć pozalekcyjnych z zakresu edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej
(Wydawnictwo Adam Marszałek, Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2013)Streszczenie: Autorka prezentuje w artykule trzy scenariusze własnego pomysłu z zakresu edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej. Proponowane scenariusze przeznaczone są do realizacji na zajęciach pozalekcyjnych ... -
Jak badać komunikację giełdową? - perspektywa behawioralno-medioznawcza
(Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2013-12-12)Pierwsza fala fascynacji Internetem i nowymi mediami sieciowymi już opadła. Weszliśmy w etap ich intensywnego stosowania w różnych dziedzinach praktyki społecznej. Zebrane w książce studia przypadków pokazują, jak multimedialna ... -
Jak badać procesy mobilności zawodowej? Kluczowa rola etnografii w powstaniu nowej propozycji teoretycznej odnośnie do socjologii mobilności
(Wydawnictwa AGH, 2010)Etnografia, a raczej metoda etnograficzna, jest często postrzegana jako atrakcyjny dodatek, niejako rozwinięcie czy też urozmaicenie badań ilościowych, a także jako dobra metoda do realizacji badania eksploracyjnego. Wielu ... -
Jak badaliśmy? Metodologia i przebieg badania
(Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009)Badania prowadzone przez internet skutecznie realizuje się za pomocą kanałów, którymi na co dzień dociera do użytkowników przekaz marketingowy i sprzedażowy. Najpopularniejsze formy dotarcia do adresata to kampania form ... -
Jak bronić romantyzmu przed nietzscheańską redukcją?
(Wydawnictwo Naukowe DSW, 2013) -
Jak być moralistą w środkach masowego przekazu? (krótki kurs)
(Rubikon, 2000)Od dawna w środkach masowego przekazu widuje się osoby mające rozstrzygać trudne dylematy. O takich osobach mówi się “autorytety” lub “eksperci”. Warto się zastanowić, czy “ekspert” różni się znaczeniem od “autorytetu” — ... -
Jak być uczonym według Michała Hellera – lektura obowiązkowa
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2019)Właściwie już po kilku pierwszych miesiącch od przejęcia w 2016 roku odpowiedzialności za wydawanie "e-mentora" odczułam silną potrzebę podjęcia na tych łamach kwestii bycia uczonym i sposobu uprawiania nauki. Parokrotnie ... -
Jak bydgoszczanie posługują się Internetem – badanie umiejętności, celów i sposobów używania Internetu w Bydgoszczy
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, 2010) -
Jak działa reklama według modelu J.R. Rossitera i L. Percy’ego
(Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu, 2016)Model reklamowy może być z jednej strony wykorzystywany do przygotowania strategii komunikacyjnej, z drugiej zaś może stanowić podstawę organizacji procesu badawczego i identyfikacji sekwencji oddziaływania reklamy na ... -
Jak Feniks z popiołów, jak Dawid z Goliatem... Regres, odradzanie się i konfrontacje prawno-administracyjne Niwki
(University of Gothenburg, Gothenburg, 2015)W badaniach przeszłości urbanistycznej ziem polskich istotne są nie tylko bardziej ogólne opracowania, w których wnioskujemy na podstawie zjawisk obserwowanych w wielu miejscowościach. Ważne są tez studia przypadków, w ... -
Jak filozofia empirystyczna zmienia myślenie socjologa na temat religii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o., 2011-09)W niniejszym artykule autor rozważa trzy kryteria "dobrej definicji religii", wskazując że najważniejsze jest kryterium empirystyczne. Pozostaje to w zgodzie z Wymogiem Hume'a, które determinuje czy słowo jest sensowne ... -
Jak grają pary? : dynamika wpływu społecznego w bliskich związkach.
(Wydawnictwo SWPS, 2008)Praca ta dotyczy zjawiska dynamiki wywierania wpływu w bliskich związkach. W dostępnej literaturze brak jest jakichkolwiek opisów tego zjawiska. Przeprowadzono badanie, które miało odpowiedzieć na trzy pytania: 1) czy ... -
Jak Internet przyspiesza przemiany społeczne? : modyfikacja modelu wpływu społecznego Nowaka-Szamreja-Latané
(Biblioteka Jagiellońska, 2013) -
Jak inwestować w Rosji
(Wydawnictwo „Dziś”, 2007) -
Jak możliwa jest teoria negocjacji?
(Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nauki Polskiej, 2006)Artykuł ten jest próbą wskazania teorii w ramach, której możliwe jest rozumienie procesu negocjacji. Trudno jest odnaleźć teorie, które bezpośrednio odnoszą się do procesu negocjacji, dzieje się tak głównie dlatego, że ... -
Jak możliwy jest olimpijski internacjonalizm? O roli doktryny wzajemnego szacunku w olimpizmie i edukacji olimpijskiej
(Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2016-10-01)Olympism from the very beginning was a global project and therefore had to take into account the diverse cultural background. Coubertin making international understanding and peaceful co-existence as one of the fundamental ... -
Jak można rozumieć doświadczanie Górnego Śląska?
(Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, 2014)The aim of the paper is to present the different ways of understanding the experience. How to understand the experience of the region? The author analyzes the experience of external and internal reality of Upper Silesia. When ...