Przeglądaj Artykuły / Articles według tematu "teachers"
Wyświetlanie pozycji 1-17 z 17
-
Communication Competences of Students With Special Education Needs and Teachers as a “tool” on the Way to Inclusion
(IATED, 2019)Currently there is a tendency to describe communication competence as a kind of "multidimensional composition" which include various specific competences, not only in the sphere of language, and allows for practical ... -
Educational changes and barriers to change in the statements of teachers-innovators and non-innovators
(Uniwersytet Gdański; Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, 2023)The aim of the article is to present the differences in the way of thinking about educational change and its barriers between teachers-innovators and non-innovators. The former understood the concept of educational change ... -
Functional assessment as a result of the joint actions of teachers and specialists - identifying problems to assess the impact of supporting the development of students
(Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2023-12-29)Inclusive education is one of the most important and relevant contextual conditions in relation to the new model of functional assessment in Poland. Activities to support students with different educational needs require ... -
Gender, sexual orientation and attribution of power in relations to academic teacher by polish students
(Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 2014)The aim of the paper is the attribution of power in relation to academic teachers depending on the their gender and sexual orientation. This paper discusses the findings from an investigation designed to explore this ... -
Karaimskie tradycje i aspiracje oświatowe w XIX/XX wieku (zarys problemu)
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2018)Cel: Celem artykułu jest ukazanie specyfiki wychowania karaimskiego, form i metod kształcenia religijnego oraz działań oświatowych, które były zdeterminowane przez sytuację społeczno-polityczną ziem polskich i strukturę ... -
The methods of negative emotions managing based on the teachers’ control group research
(2012-11-08)In our article we will try to answer the questions of how do the teachers in the reformatories and the primary schools cope with the negative emotions and what kind of techniques and strategies are used by the teachers to ... -
Nauczanie przedmiotów przyrodniczych w Polsce – diagnoza i wyzwania
(Biuro Analiz Sejmowych, 2022-08)The article presents science education in Poland in the context of shaping and developing problem-solving skills by applying rational solutions to the research method, using ICT as well as communicating and collaborating ... -
Relacje społeczne nauczycieli z rodzicami w czasie pandemii COVID-19
(Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2022)Cel. Artykuł przedstawia analizę relacji społecznych, jakie mają miejsce między nauczycielami i rodzicami w czasie izolacji społecznej spowodowanej pandemią COVID-19 i związanej z nią zdalnej edukacji. Relacje te przedstawione ... -
Rola rodziców w edukacji młodzieży galicyjskiej. Analiza zagadnienia na podstawie źródeł pamiętnikarskich
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, 2015)Celem artykułu jest ukazanie poglądów rodziców na temat kształcenia swoich dzieci. Do zaprezentowania tego zagadnienia posłużono się literaturą pamiętnikarską z zaboru austriackiego. Uwzględniono działania podejmowane przez ... -
Ryzyko i konsekwencje zaburzeń głosu występujących po chorobie COVID-19 oraz ich wpływ na pracę nauczyciela
(scriptum, 2022-06)Poprawna emisja głosu jest warunkiem koniecznym do zaspokojenia jednej z podstawowych potrzeb człowieka – komunikacji. Dla wielu osób w wielu grupach zawodowych emisja głosu stanowi również zasadnicze narzędzie pracy. ... -
School Principal Leadership and Learning through Practitioner Research: Towards Innovations in Education
(Instytut Spraw Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 2017)The purpose of the paper is to contribute to the literature on leadership, innovation and learning for quality of school education. The special attention is paid to the role of school principal leadership in creating and ... -
School procedures, as perceived by teachers and students from Poland, and the Czech Republic
(Wydawnictwo Naukowe EDUsfera, 2022)Introduction. The article concerns research conducted among students and teachers of primary schools in Poland and the Czech Republic as part of a project co-financed by the European Regional Development Fund and the State ... -
System wynagradzania nauczycieli w Polsce – skutki dla lokalnych budżetów
(Biuro Analiz Sejmowych, 2022-08)The paper investigates the issue of teachers’ remuneration system in Poland. The first section presents education as a public task of Polish municipalities, powiats and voivodeships, as well as cities with powiat status ... -
Współpraca rodziców i nauczycieli czynnikiem warunkującym efektywność pracy szkoły (ze szczególnym uwzględnieniem edukacji wczesnoszkolnej) – perspektywa teoretyczna
(EDUsfera. Ewa Jurczyk-Romanowska, 2019)Cel. Rodzina jest bardzo ważnym wyznacznikiem szans edukacyjnych dzieci, często nawet czynnikiem decydującym. Szkoła zaś, aby być miejscem przyjaznym, nowoczesnym i bezpiecznym, sprzyjającym pełnemu rozwojowi uczniów, aby ... -
Współpraca rodziców i nauczycieli. Źródła inspiracji współczesnej synergii w myśli pedagogicznej polskiego Oświecenia
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2018)Cel: Proces szeroko pojmowanej edukacji rozpoczyna się w rodzinie, a gdy dziecko osiągnie wiek obowiązku szkolnego – realizowany jest równolegle w dwóch środowiskach. Ani szkoła, ani rodzina nie mogą spełniać swych funkcji ... -
Zewnętrzne bariery zmian w edukacji: analiza wypowiedzi nauczycieli szkół ponadpodstawowych
(Polskie Towarzystwo Pedagogiczne; Uniwersytet Dolnośląski DSW, 2023)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badania empirycznego, w ramach którego przeprowadzono wywiady z nauczycielami szkół ponadpodstawowych na temat barier zmian w edukacji niezależnych od nauczyciela. ... -
Związek Nauczycielstwa Polskiego w procesie przygotowania nauczycieli do zadań wychowawczych w Polsce po II wojnie światowej
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, 2014)Artykuł poświęcony jest problematyce udziału ZNP w procesie przygotowania nauczycieli do zadań wychowawczych szkoły po II wojnie światowej. Autorka przedstawia w nim uwarunkowania zmian ustrojowych, etapy ideowo-politycznego ...