Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 247
Skąd znamy Goździkową? – czyli o różnych sposobach charakteryzowania bohatera
(Marpress, 2011)
Od dawna wiadomo, że stosunek odbiorcy do bohatera reklamy rzutuje na postrzeganie produktu i jego ocenę. Cechy postaci wykorzystywane są do stymulowania pozytywnego wartościowania produktów bądź krytyki towarów konkurencyjnych. ...
Witamy w świecie marek! O zmieniającej się funkcji dziecka jako odbiorcy reklamy
(Verbum, 2013)
Artykuł przedstawia spostrzeżenia na temat specyfiki komunikatów reklamowych kierowanych do dzieci. Posługując się wybranymi przykładami działań Mattela (a dokładniej marki Barbie), wykazuje, że pośredni charakter komunikacji ...
Słowotwórstwo i kreacja w reklamie – o zachętach wpisanych w nazwy leków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011)
W publikacjach podejmujących problematykę nazewnictwa leków zazwyczaj wskazuje się dwie kategorie nazw. Są to nazwy międzynarodowe i nazwy marketingowe. Ciekawego materiału do rozważań dostarczają szczególnie nazwy ...
Reklama w kaszubskim radiu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009)
Reklama radiowa jest czwartą pod względem popularności formą reklamy w Polsce. Jej rola w ostatnich latach stopniowo jednak rośnie, co jest związane z coraz większym znaczeniem rozgłośni lokalnych i pełnionych przez nie ...
O znaczeniu kontekstu w tworzeniu nazw produktów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009)
Komunikowanie w reklamowych procesach nazwotwórczych odbywa się na różnych poziomach i przybiera różne formy. Ich wybór zawsze uzależniony jest od roli, jaką dana nazwa ma spełniać względem odbiorcy. Zupełnie inne kryteria ...
Konwergencja komunikowania interpersonalnego i masowego w komunikacji marketingowej (casus bloga mBanku)
(Verbum, 2013)
Dynamiczny rozwój Internetu w znaczący sposób przyczynił się do zmian w sposobach komunikowania pomiędzy firmą a otoczeniem biznesowym. Jeszcze do niedawna relacja komunikacyjna na linii przedsiębiorstwo – konsument ...
Między zagadką a reklamą, czyli o strukturalnym ich podobieństwie
(Marpress, 2009)
Wielokrotnie opisywano już „pasożytniczy" charakter reklamy „Reklama – jako komunikat o dominującej funkcji perswazyjnej” – adaptowała do swych celów wiele form, wśród których znalazły się między innymi struktury znane z ...
Piękno według socjologów: socjologia estetyki i estetyka życia społecznego
(Jagiellonian University, 2013)
Although beauty has never been a mainstream sociological topic, it is not true that sociologists have not been interested in social aspects of aesthetics. Traditionally, however, sociological and philosophical approaches ...
Teoria dzieła sztuki Stefana Morawskiego - próba rekonstrukcji
(Jagiellonian University, 2013)
This paper is a reconstruction of Stefan Morawski’s understanding of what a work of art is. Three fundamental aspects are taken into account, namely: the ontologi-cal status, axiological status, and hermeneutical status ...
1785 Common Sailor's Clothing and a Ship's Camboose from the General Carleton of Whitby
(Society for Historical Archaeology, 1999)