Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 39
Dostosowanie przestrzeni szkoły ogólnodostępnej do potrzeb i możliwości ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
(Oficyna Wydawnicza "IMPULS", 2013)
Tekst omawia znaczenie diagnozy cząstkowej oraz decyzyjnej. Przedstawia procedurę diagnostyczną stanowiącą podstawę pracy edukacyjno-wychowawczo-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Charakteryzuje ...
Wspomaganie rozwoju małego dziecka szansą na dobry start - konteksty wyzwań - komunikat z badań
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 2014)
Tekst wyjaśnia kwestie terminologiczne dotyczące wczesnej interwencji oraz wczesnego wspomagania. Wymienia cele wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju. Omawia zasady wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego ...
Podmiotowość dziecka w procesie edukacji - idea pedagogiki Janusza Korczaka we współczesnej praktyce pedagogicznej
(Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2013)
Tekst jest analizą najważniejszych idei w dorobku Janusza Korczaka, odnoszących się do organizacji procesu wychowania i edukacji dziecka. W wielu aspektach pozostawiona spuścizna koresponduje z problematyką współczesnej ...
Nauczyciel przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej - świadomy wybór czy początek innej drogi zawodowej - komunikat z badań
(Akademicki Instytut Naukowo-Wydawniczy ALTUS sp. z o.o., 2012)
Tekst został poświęcony nauczycielowi oraz jego pracy zawodowej ze szczególnym zwróceniem uwagi na najistotniejsze kwestie, wśród których można wymienić: podmiotowość, autorytet, proces stawania się nauczycielem oraz etapy ...
Muzyka w aspekcie rozwoju muzycznego dziecka
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, 2015)
Artykuł porusza tematykę miejsca, roli i znaczenia muzyki towarzyszącej w życiu dziecka od wieku prenatalnego do młodszego wieku szkolnego. Tematyka obejmuje wybiórczo repertuar słowno-muzyczny i zabawowy od zabaw ...
Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012)
Artykuł poświęcony jest wielowymiarowemu problemowi integracji dziecka z niepełnosprawnością wieloraką w szkole ogólnodostępnej. Praca prezentuje zaburzenia które składają się ten system niepełnosprawności oraz prezentuje ...
Modalność znaku
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Śląskiego, 2009)
W naszej rzeczywistości wyróżniamy dwie formy komunikowania się: werbalną i niewerbalną. Z kolei w porozumiewaniu się językowym możliwe jest wyodrębnienie jednostkowego aktu komunikacji językowej, który został przedstawiony ...
Obszary gotowości funkcjonalnej a indywidualne możliwości poznawcze dziecka w młodszym wieku szkolnym
(Wydawnictwo Naukowe Wyzszej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi, 2014)
Tekst przedstawia kwestie dotyczące neurobiologicznych i neuropsychologicznych podstaw uczenia się, ze szczególnym zwróceniem uwagi na mechanizmy kompensacyjno-transferowe zachodzące w strukturach nerwowych a leżące u ...
Nowoczesne technologie multimedialne w edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym
(Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2014)
Tekst przedstawia interpretację pojęć dotyczących multimediów i technologii informacyjnej. Odwołuje się do koncepcji wielostronnego uczenia się, opartej na różnorodnych aktywnościach człowieka i jej korelacji z kształceniem ...
Asymetria funkcjonalna mózgu a wykorzystanie mnemotechnik w procesie dydaktycznym
(Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2010)
Tekst wyjaśnia pojęcia asymetrii funkcjonalnej mózgu oraz mnemotechnik. Omawia sposoby przetwarzania informacji przez półkule mózgowe - logiczną i gestalt oraz „zagęszczanie się" układu nerwowego w miarę nabywania nowych ...