Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 75
Kraje Unii Europejskiej według gospodarczej konkurencyjności i atrakcyjności
(Główny Urząd Statystyczny ; Polskie Towarzystwo Statystyczne, 2006)
Celem opracowania jest segmentacja krajów Unii Europejskiej, wykorzystująca ocenę ich konkurencyjności i atrakcyjności. Może ona stanowić instrument wspomagający decyzję dotyczącą lokalizacji przestrzennej działalności ...
Struktura handlu zagranicznego a PKB na świecie
(Główny Urząd Statystyczny ; Polskie Towarzystwo Statystyczne, 1994)
Regional diversification of economic development level in the EU, the position of Czech regions
(Fakulta sociálně ekonomická Univerzity J.E. Purkyně, 2004)
Międzynarodowe badania marketingowe - zakres pojęciowy i specyfika
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
Segmentation of Polish and Czech regions regarding the society wealth level and structural policy
(Faculty of Social and Economics Studies Jan Evangelista Purkyne University in Usti nad Labem, 2004)
Specialization and competitiveness of workforce changes in the sectors grouped according to R&D activities intensity in European Union countries
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015)
Celem artykułu jest klasyfikacja państw Unii Europejskiej ze względu na specjalizację i konkurencyjność zmian zatrudnienia w sektorach przemysłu przetwórczego wysokiej i średnio wysokiej techniki, niskiej i średnio niskiej ...
Segmantacja i profilowanie regionów europejskich z wykorzystaniem metod klasyfikacji
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISSN 1899-3192, 2010)
Celem opracowania jest segmentacja regionów UE, bazująca na koncepcji
analizy portfelowej z wykorzystaniem metod klasyfikacji i analizy dyskryminacyjnej.
Podstawę badań stanowią wyniki segmentacji regionalnej ze względu ...
Procedura regionalnych badań segmentacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008)
Koncepcja segmentacji rynku została wprowadzona w 1956 r. przez W.R. Smitha, który opierając się na ekonomicznej teorii konkurencji niedoskonałej, zidentyfikował występujące na rynku zróżnicowanie popytu na towary i usługi. ...
On the relationship between smart growth and cohesion indicators in the EU countries
(Polskie Towarzystwo Statystyczne (PTS) ; Główny Urząd Statystyczny, 2016)
Within the framework of the Europe 2020 strategy smart growth is listed as one of the leading policy objectives aimed at improving the situation in education, digital society and research and innovation. The objective of ...
Poziom specjalizacji w sektorach intensywności technologicznej a efekty zmian liczby pracujących w województwach Polski
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015)
Celem opracowania jest identyfikacja zależności występujących między po-ziomem specjalizacji w sektorach intensywności technologicznej a efektami zmian liczby pracujących w województwach Polski. W badaniach wykorzystano ...