Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
Strategie postępowania w badaniach statystycznych w przypadku zbioru zmiennych mierzonych na skalach różnego typu
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1993)
Omówiono strategie postępowania w badaniach statystycznych w przypadku zbioru zmiennych mierzonych na skalach różnego typu w odniesieniu do zagadnień klasyfikacji i porządkowania liniowego. Zwrócono uwagę na strategię, ...
Klasyfikacja spektralna a skale pomiaru zmiennych
(Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, 2012)
W artykule zaproponowano modyfikację metody klasyfikacji spektralnej (zob. Ng, Jordan i Weiss [2002]) umożliwiającą jej zastosowanie w klasyfikacji danych nominalnych, porządkowych, przedziałowych oraz ilorazowych. W tym ...
Normalizacja zmiennych w skali przedziałowej i ilorazowej w referencyjnym systemie granicznym
(Główny Urząd Statystyczny, 1997)
Literatura przedmiotu zna wiele formuł normalizacyjnych. Jednak rezultaty ich praktycznego wykorzystania wskazują na konieczność rozwijania i modyfikacji procedur normalizacyjnych w celu wzmocnienia ich własności ...
Miara odległości obiektów opisanych zmiennymi mierzonymi na różnych skalach pomiaru
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
W pracy Walesiaka [13] zaproponowano uogólnioną miarę odległości GDM, która umożliwia uwzględnienie w badaniach zmiennych mierzonych na skali: a) ilorazowej i (lub) interwałowej, b) porządkowej. W artykule zaproponowano ...
Pomiar podobieństwa obiektów w świetle skal pomiaru i wag zmiennych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2002)
W artykule zaprezentowano przegląd miar odległości obiektów w świetle skal pomiaru i sposobów wprowadzania wag zmiennych. Artykuł jest rozszerzoną i uzupełnioną wersją artykułu Walesiaka [1994]. W nowej wersji artykuł ...
Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych
(Akademia Ekonomiczna we WrocławiuWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1996)
From the point of view of various scales or measurement, the author considers the following problems of data analysis in marketing research: a) transformation of scales of measurement, b) normalization of values of variables.
Skale pomiaru w międzynarodowych badaniach marketingowych
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Opracowanie skal pomiaru dla międzynarodowych badań marketingowych jest przedsięwzięciem bardzo trudnym i złożonym. Badacze zajmujący się tą problematyką muszą rozważyć kwestię równoważności pomiarów ...
Podejścia do ustalania skal pomiaru w międzynarodowych analizach przestrzennych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2005)
The objective of this study is the characteristics and evaluation of possible approaches to the
development of measurement scales useful in international spatial analyses. Criteria of measurement
scales evaluation and ...