Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 34
Uwarunkowania rozwoju przemysłu rolno-spożywczego w Unii Europejskiej
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2011)
W artykule dokonano analizy poziomu produkcji, wartości dodanej brutto i dochodów z działalności rolniczej w Unii Europejskiej. W tym celu posłużono się ich wskaźnikami przyjmując, że służą ocenie stanu funkcjonowania i ...
Potencjał i możliwości innowacyjne polskich regionów
(Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, 2015)
W artykule zaprezentowano ocenę potencjału i możliwości innowacyjnych regionów w Polsce. Problematyka innowacyjności regionów została zasygnalizowana w ujęciu teoretycznym i praktycznym, jako determinująca konkurencyjność ...
Turystyka czynnikiem przemian ekonomicznych
(Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, 2013)
W dzisiejszych czasach turystyka stanowi jedną z najbardziej dynamicznie
rozwijających się gałęzi przemysłu. Za cel opracowania uznano podkreślenie
roli turystyki w światowej gospodarce. Turystyka, jako forma konsumpcji, ...
Impact of management professionalization on competitiveness of agricultural and food companies
(Cracov School of Business, Cracow University of Economics, 2011)
W przedstawionym artykule autor zastanawia się nad problemem wpływu stopnia profesjonalizacji
zarządzania na konkurencyjność przedsiębiorstw przemysłu rolno – spożywczego należących
do subindeksu WIG – Spożywczy Giełdy ...
The use of comparative advance of WIG - Food companies
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008)
The aim of this paper was to present the possibilities of comparative advance gaining by chosen WIG-Food indexed companies. It has been considered that comparative advance is a relative measure of company market functioning, ...
Tendencje rozwoju wyższych szkół pedagogicznych Polski w drugiej połowie XX wieku i początku XXI wieku
(Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP, Pedagogium, 2013)
W artykule przeanalizowano podstawowe tendencje rozwoju wyższych szkół pedagogicznych w Polsce w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku. Ujawniający się trend dotyczy wzrostu liczby wyższych uczelni o tym profilu; ...
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
The determinants and creation of food industry development strategies
(University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, 2009)
Abstract:
This paper presents the evolution, state and functioning of food industry companies – as an example of the fastest developing sectors of Polish economy. Alike other sectors of market economy, food industry ...
Społeczna odpowiedzialność uczelni niezbędnym czynnikiem jej rozwoju
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, 2010)
Idea społecznej odpowiedzialności jest coraz powszechniej rozpatrywana jako niezbędny element strategii zarządzania przedsiębiorstwem, niezależnie od profilu jego działalności. Wydaje się, że obecnie stanowi wręcz warunek ...
The role of privatization and restructuring in the development of National Sugar Joint Stock Company
(Fundation of the Cracow University of Economics, Cracow, 2011)
W przedstawionym artykule zaprezentowano wybrany przykład prywatyzacji i restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw rolno – spożywczych w okresie transformacji gospodarczej na przykładzie Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ...