Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 27
Zarządzanie wiedzą warunkiem rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
(Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008)
Menedżerowie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego często zastanawiają się w jaki sposób zarządzać wiedzą i innowacjami, tak aby jego możliwości wykorzystać optymalnie, jak również tworzyć właściwe warunki dla jego rozwoju. ...
Potencjał i możliwości innowacyjne polskich regionów
(Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, 2015)
W artykule zaprezentowano ocenę potencjału i możliwości innowacyjnych regionów w Polsce. Problematyka innowacyjności regionów została zasygnalizowana w ujęciu teoretycznym i praktycznym, jako determinująca konkurencyjność ...
Zarządzanie i marketing transferu innowacji
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2000)
Do tematyki innowacji przywiązuje się na świecie duże znaczenie. Uważa się innowacje za główny czynnik wzrostu ekonomicznego i konkurencyjności gospodarki. Coraz więcej uwagi poświęca się formowaniu i funkcjonowaniu tzw. ...
The use of comparative advance of WIG - Food companies
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008)
The aim of this paper was to present the possibilities of comparative advance gaining by chosen WIG-Food indexed companies. It has been considered that comparative advance is a relative measure of company market functioning, ...
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
The determinants and creation of food industry development strategies
(University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, 2009)
Abstract:
This paper presents the evolution, state and functioning of food industry companies – as an example of the fastest developing sectors of Polish economy. Alike other sectors of market economy, food industry ...
Controlling menedżerski w zarządzaniu przedsiębiorstwem spółdzielczym w kontekście integracji z Unią Europejską
(Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział w Lublinie. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2003, 2003)
Przedsiębiorstwa spółdzielcze zmuszone do sprostania konkurencji w warunkach wolnego rynku powinny przyswoić sobie formy współczesnej przedsiębiorczości takie jak: marketing, controlling, menedżerskie kierowanie i umiejętne ...
Wykorzystanie badań i systemu informacji w zarządzaniu marketingowym na przykładzie Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej
(Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, 2005)
Badanie marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwie powinno być według założenia systematycznie zaplanowanym działaniem polegającym na zbieraniu, analizie i przekazywaniu danych dotyczących jego bieżącego funkcjonowania ...
Uwarunkowania i tendencje rozwoju agrobiznesu w Polsce i Unii Europejskiej
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)
W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania i rozwoju rolnictwa na terenie Unii Europejskiej określono zasady jednolitego funkcjonowania, ochrony i wspierania sektora rolnego w krajach członkowskich. Zasady te nazwano ...
Doskonalenie agrobiznesu w Polsce na konkurencyjnym rynku
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2005)
Przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej stanęły do walki konkurencyjnej z zagranicznymi podmiotami gospodarczym, które od lat doskonale funkcjonują na jej rynku. Najważniejszym ...