Search
Now showing items 1-10 of 90
Merchandising – wizualna promocja biblioteki. Wprowadzenie do problematyki
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2011)
W artykule przedstawiono koncepcję merchandisingu jako sztuki zagospodarowania
przestrzeni biblioteki. Opisane zostały sposoby wpływania na zachowania czytelników poprzez wykorzystanie otoczenia, wystroju pomieszczenia i ...
Zjawisko lojalności wśród klientów bibliotek
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2010)
W artykule przedstawiono zjawisko lojalności wśród klientów (użytkowników) bibliotek. Zaprezentowano definicje pojęcia oraz początki kształtowania się marketingu relacji. Opisane zostały elementy wpływające na lojalność ...
Menedżer projektu w bibliotece – nowe role kierownicze w działalności biblioteczno-informacyjnej
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2018)
Artykuł ma charakter przeglądowy. Zaprezentowano w nim rozważania teoretyczne dotyczące stosowania w działalności bibliotecznej projektowej formy pracy, która koordynowana jest przez menedżera projektu. Wskazano na możliwości, ...
Nowe role kadry kierowniczej bibliotek wobec zmieniających się warunków i oczekiwań społecznych w świetle ogłoszeń konkursowych na stanowiska dyrektorów bibliotek
(Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2018)
Organizacja czasu wolnego młodzieży szkolnej w kontekście kompetencji czytelniczych i kontaktu z literaturą
(Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2014)
W artykule przedstawiona została problematyka organizacji czasu wolnego współczesnej młodzieży szkolnej. Opisane zostały preferencje dotyczące spędzania wolnego czasu, ze szczególnym uwzględnieniem roli książki i kompetencji ...
Znaczenie kompetencji zawodowych w procesie rekrutacji i selekcji pracowników w sektorze usług informacyjnych
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2013)
Zespoły projektowe nowoczesną formą współpracy bibliotekarzy
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2011)
Rozwój oferty usługowej bibliotek i usługi kreatywne jako próba zwiększania konkurencyjności. Przykład makerspace
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2019)
Spadek znaczenia tradycyjnych funkcji bibliotek, wynikający przede wszystkim
z rozwoju technologii, powoduje, że instytucje te szukają nowych możliwości
rozwoju i współpracy z otoczeniem. Chcąc osiągnąć względnie trwałą ...
Działalność IFLA na rzecz współpracy międzynarodowej i realizacji projektów międzyinstytucjonalnych. Przykład programu Organizacji Narodów Zjednoczonych: Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2019)
Standaryzowane pomiary w badaniach marketingowych bibliotek
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2010)
Zarządzanie biblioteką, w tym również zarządzanie marketingowe, oparte jest na zbiorach informacji. Dzięki nim możliwe jest podejmowanie racjonalnych decyzji, planowanie rozwoju, realizowanie wcześniejszych zamierzeń, ...