Search
Now showing items 1-10 of 115
Sfera kultury, sfera nauki: współczesny obraz biblioteki
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2014)
Marketing elektroniczny biblioteki
(Wydawnictwo Ateneum – Szkoły Wyższej w Gdańsku, 2011)
W artykule przedstawiono definicje, typologię i najważniejszą terminologię dotyczącą marketingu elektronicznego jak i jego zastosowanie w bibliotekach. Teoria
uzupełniona została wynikami badań statystycznych dotyczących ...
Merchandising – wizualna promocja biblioteki. Wprowadzenie do problematyki
(Ateneum - Szkoła Wyższa, 2011)
W artykule przedstawiono koncepcję merchandisingu jako sztuki zagospodarowania
przestrzeni biblioteki. Opisane zostały sposoby wpływania na zachowania czytelników poprzez wykorzystanie otoczenia, wystroju pomieszczenia i ...
Edukacja czytelnicza i medialna polskiej młodzieży szkolnej. Wyniki badań ankietowych
(2014)
W artykule została zaprezentowana problematyka edukacji czytelniczej i medialnej polskiej młodzieży szkolnej. Wskazano na potrzebę kształcenia młodzieży i budowania kompetencji czytelniczych. Zasygnalizowano problem ...
Zjawisko lojalności wśród klientów bibliotek
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2010)
W artykule przedstawiono zjawisko lojalności wśród klientów (użytkowników) bibliotek. Zaprezentowano definicje pojęcia oraz początki kształtowania się marketingu relacji. Opisane zostały elementy wpływające na lojalność ...
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, 2010)
W referacie przestawiono pojęcie kompetencji zawodowych, ich kategoryzację oraz rolę w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Omówiony został rozwój kompetencji w zawodzie bibliotekarza w ostatnich latach oraz możliwości ...
Społeczne komunikowanie się biblioteki z otoczeniem. Istota, cele i zasady bibliotecznego PR
(Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, 2009)
W referacie przedstawiono problematykę bibliotecznego public relations: jego cele, zasady i cechy wyróżniające spośród systemów PR innych instytucji. Ponadto przedstawiono wyniki badania na temat stosowania PR przez ...
„Biblioteka akademicka: infrastruktura – uczelnia – otoczenie” (Gliwice, 24–25 października 2013 r.) [„Academic libraries: infrastructure – universities – surroundings” (Gliwice, October 24–25, 2013)]
(Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2013)
Buzz-marketing âk ìnstrument populârizacìї sučasnih bìblìotečnih poslug: dosvìd pol’s’kih bìblìotek
(Biblioteka Narodowa Ukrainy im. Władimira Wiernadskiego, 2012)
У статті йдеться про поширення механізмів buzz-маркетингу на книжковому ринку та у сфері надання бібліотечних послуг.
Автор, спираючись на результати досліджень, виокремлює основні чинники, які посилюють дію нового методу ...
O wpływie społecznym bibliotek – recenzja książki Magdaleny Paul (Wpływ społeczny bibliotek publicznych. Badanie użytkowników bibliotek w województwie mazowieckim, Warszawa 2018)
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Instytut Informacji Naukowej i Bibliologii, 2019)
Książka Magdaleny Paul porusza problem oceny społecznego
wpływu bibliotek. Autorka analizuje w jaki sposób użytkownicy korzystają z bibliotek
publicznych oraz jakie są efekty działalności tychże bibliotek. Prezentuje
wyniki ...