Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 95
Fundraising jako metoda zdobywania funduszy na działalność biblioteczną
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2022)
Biblioteki coraz częściej dążą do znacznego poszerzania oferty swoich usług. Poza
tradycyjnymi funkcjami informacyjnymi realizują zróżnicowane i innowacyjne projekty
kulturalne oraz społeczne. Nie ograniczają się już ...
Usługi zdalnej komunikacji bibliotekarza z czytelnikiem jako przykład narzędzi wspierających warsztat badawczy użytkownika biblioteki
(Uniwersytet Wrocławski, 2021)
Celem artykułu jest zaprezentowanie nowych form komunikacji bibliotekarzy z użytkownikami, które sprzyjają usprawnianiu procesu zdobywania informacji (przedmiotowej, jak i tej związanej z organizacją usług). Opisano usługę ...
Zjawisko stresu i wypalenia zawodowego wśród pracowników bibliotek. Przegląd badań zagranicznych
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2021)
Zjawisko stresu w środowisku pracy nie jest problemem nowym. Zagadnienie to omawiane jest najczęściej w kontekście wybranych zawodów: personelu medycznego, nauczycieli,
pracowników socjalnych czy ludzi związanych z ...
Struktura i kierunki działania IFLA w świetle strategii na lata 2019-2024
(Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, 2022)
W artykule przedstawiono największą międzynarodową organizację bibliotekarską –
Międzynarodową Federację Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich – IFLA. Skupiono
się na jej aktualnej strukturze, tj. na podziale na ...
Rynek regionalnej książki turystycznej i formy jej promocji na przykładzie Grudziądza oraz regionu kujawsko-pomorskiego
(Wydawnictwo Uniwesytetu Łódzkiego, 2022)
Celem artykułu jest przedstawienie rynku regionalnej książki turystycznej na przykładzie Grudziądza i regionu kujawsko-pomorskiego. W oparciu o analizę literatury oraz danych źródłowych i rozmów z pracownikami instytucji ...
Umiejętności w zakresie kształtowania strategii personalnej oraz realizowania polityki kadrowej jako kluczowe wyznaczniki identyfikujące kandydata na stanowiska dyrektora biblioteki
(Pro Libris – wydawnictwo Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. C. Norwida w Zielonej Górze, 2023)
Aplikowanie na stanowisko dyrektora biblioteki wymaga posiadania określonej wiedzy, kompetencji, umiejętności oraz doświadczenia, co zostało już szeroko omówione w literaturze przedmiotu. W zależności od typu placówki różne ...
Istota marketingu w sektorze kultury
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2023)
W ciągu ostatnich dwóch dekad można zaobserwować stały wzrost zainteresowania rynkiem kultury. Zagadnienie to, wcześniej marginalizowane i niechętnie analizowane, dziś na stałe weszło do kanonu zarządzania. Nie budzi już ...
Nowe funkcje społeczne pracowników bibliotek w kontekście potrzeb i oczekiwań lokalnych społeczności oraz środowisk profesjonalnych
(Centralna Biblioteka Wojskowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2021)
W artykule zaprezentowano zagadnienie nowych funkcji społecznych bibliotek. Dotychczasowa koncentracja na usługach informacyjnych tych instytucji ewoluuje bowiem w obliczu zwiększającej się dostępności informacji w formie ...
Biblioteka jako trzecie miejsce. Przykład bibliotek szkół medycznych
(Biblioteka Główna WUM, 2020)
W artykule zaprezentowano biblioteki w szerokim kontekście społecznym i kulturotwórczym. Określono zadania
i funkcje instytucji bibliotecznych, nieograniczające się wyłącznie do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania ...
Rola zaufania w budowaniu kapitału społecznego w środowisku zawodowym bibliotekarzy. Wyniki badania
(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2020)
W artykule podjęto zagadnienie „zaufania”, które uważane jest za warunek niezbędny do budowania kapitału społecznego. Kapitał społeczny oraz zaufanie odgrywają istotną rolę w działalności wielu instytucji i społeczności, ...