Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Metody walki semiotycznej w społeczeństwie informacyjnym
(2015)
Cel/teza: Autor wychodzi od postmarksistowskiej tezy mówiącej, że informacja generowana przez korporacje i sprzężone z nimi media masowe pełni funkcję sterowniczą, kontrolną i opresyjną. Dowodzi jednak, że przynajmniej ...
Turystyka jako rynek doświadczeń
(2015)
Artykuł analizuje turystykę jako obszar ostentacyjnej, statusowej konsumpcji. Współcześnie funkcję dystynktywną pełnią coraz częściej zgromadzone wrażenia, emocje, doświadczenia, a niekoniecznie dobra materialne. Stąd ...
Konsumpcja w ujęciu studiów kulturowych
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016)
Próba systematyzacji pojęcia konsumpcjonizmu
(Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2016)
Społeczne zagrożenia danetyzacji rzeczywistości
(Wydawnictwo SBP, 2016)
Fenomen kwantyfikowania i przekładania wszelkich elementów rzeczywistości na dane, by móc poddać je agregowaniu i algorytmizacji, Viktor Mayer-Schonberger i Kenneth Cukier nazywają danetyzacją. W artykule omówiono społeczne ...
Współczesne nawiązania do myśli Thorsteina Veblena
(Studia Humanistyczno-Społeczne, 2015, vol. 11, s. 113-125, 2015)
Konsumpcja jako źródło alienacji w teorii szkoły frankfurckiej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2015)
Czy prawo nadąża za rozwojem sztucznej inteligencji?
(SBP, 2023)
Dyskusja nad prawną regulacją sztucznej inteligencji toczy się od lat, ale jej postęp i rezultaty nie są satysfakcjonujące. Temat ten nabrał szczególnej pilności w ostatnim czasie, w którym obserwujemy gwałtowny rozwój ...
Paradoxes and Traps in the Democratisation of Culture
(Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski, 2018)