Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 14
Znaczenie nieobecności ojca w narracjach Dorosłych Dzieci Rozwiedzionych Rodziców
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
For the years our thinking about parenthood was dominated for the scheme
of relation mother – child. Contemporary the role the father plays in the family and
during bring up the child is more preciours. The role of father ...
Rozważania na temat rodziny w publikacjach Józefa Becka. Komunikat z badań
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
Issues connected with the families of the Second Republic are discussed
in the article. The problem is addressed form the perspective of the writings of Józef
Beck, a prominent politician and respected local official. ...
Działania Związku Pracy Obywatelskiej Kobiet na rzecz pomocy rodzinie
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2013)
The Women Citizens’ Work Association (Związek Pracy Obywatelskiej Kobiet
– ZPOK) (1928–1939) was one of the most influential women’s organisations related
to the Sanation movement in the Interwar Period in Poland. At the ...
Cechy charakteru czy kompetencje i umiejętności – dylematy rodzica XXI wieku
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
Who do we want to educate? Happy, kind and trustworthy people or
perhaps individuals equipped with many competences and skills – this is a dilemma
of contemporary parents, teachers, and educators. From the analysis of ...
Rodzina zagrożona wykluczeniem społecznym – przykłady dobrych praktyk w zakresie systemowych form pomocy
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)
A systemic approach is essential in working with the families threatened
by social exclusion. This is expressed both in the perception of the family as
a whole and in the planning of interdisciplinary strategies of ...
Wychowanie szczęśliwego człowieka podstawowym celem rodziców
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
There are numerous definitions of education. They are dependent on the
concept of who human beings are and what their place in the world is as well as on
the conditions of their existence, on what the communities expect ...
Poszukiwanie korzeni i tradycji rodzinnych. Aspekt dydaktyczny i wychowawczy seminarium pedagogicznego
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
This text is an attempt to share the experience and observations resulting
from a one-year pedagogic seminar conducted for students attending extramural
courses at the Institute of Pedagogy at the University ofWrocław, ...
Rodzina – jej wartość i znaczenie z perspektywy życia Dorosłych Dzieci Rozwiedzionych Rodziców
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2012)
We live in a world where our values and beliefs passed from one generation
to another are being redefined. The notions of marriage and family also receive
different meanings. Persons involved in my research often stressed ...
Model rodziny i wychowania rodzinnego w parafialnej prasie wielkopolskiej w II Rzeczypospolitej na przykładzie „Tygodnika Parafji Zbąszyńskiej”
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
Local press played a significant role in 2nd Polish Republic both from the
perspective if state administration, territorial autonomies, political parties and the
expectations of wide social environments and local ...
Narzeczeństwo – dawne i współczesne. Zmiana w sposobie przygotowania się do małżeństwa
(Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, 2011)
19 and 20 century morals guides written for persons in diverse life
situations constitute a basis for the article presented. The decoding of the
contemporary and historic meanings of engagement was attempted from ...