Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
To (nie) dom? Proces negocjowania normalności na przykładzie komunikacji dotyczących architektury użytkowej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012)
Artykuł prezentuje kolejny etap projektu badawczego, który na podstawie pierwszego pilotażowego badania rozwinął się w stronę badania szerszego tematu asymilacji rzeczy nienormalnych w komunikacji. Jako przykładowa scena, ...
Dom i urlop – dwa współzależne koncepty?
(Wydawnictwo LIBRON, 2013)
Artykuł prezentuje wyniki analitycznego połączenia dwóch badań. Zajmuję się tutaj pytaniem, co może nam pokazać analiza porównawcza wybranych wyników, uzyskanych w ramach różnych badań, ale dotyczących podobnych i powiązanych ...
Scenariusze autoprezentacyjne w kulturze polskiej
(Wydawnictwo LIBRON, 2013)
W ramach niniejszego artykułu będą mnie interesowały przede wszystkim scenariusze komunikacyjne mające swoją reprezentację w postaci scenariuszy autoprezentacyjnych, a zatem przestrzeń i możliwości komunikacyjnej ...
To przecież normalne. O negocjowaniu obszarów normalności w komunikacji i ich badaniu
(Wydawnictwo LIBRON, 2015)
Tekst zajmuje się zjawiskiem normalności w kontekstach komunikacyjnych, dokładniej mówiąc kwestią, jakie są sposoby negocjowania obszarów tego, co w ramach rzeczywistości komunikacyjnej uchodzi za normalne (oczekiwalne, ...
Koncept prawdy w reklamie i wypowiedziach o markach i produktach
(Wydawnictwo LIBRON, 2014)
Artykuł dotyczy konceptu prawdy i prawdziwości (rozumiane jako dwie powiązane ze sobą kategorie) oraz manifestacji i roli tych kategorii w dziedzinie reklamy i komunikacji marek. Temat jest rozpatrywany z perspektywy ...
Information design – operacjonalizacja przestrzeni badawczej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012)
Information design to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy oraz przestrzeń badawczo-projektowa, która w literaturze przedmiotu odnosi się przede wszystkim do prezentowania informacji za pośrednictwem grafiki – wizualnych ...
Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu
(Wydawnictwo LIBRON, 2017)
Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle ...
Paradoksy komunikacji w ramach doradztwa w ujęciu teorii systemów
(Wydawnictwo LIBRON, 2014)
Artykuł podejmuje próbę ujęcia doradztwa z perspektywy konstruktywistycznej teorii systemów społecznych. Wychodząc od pytania, co generuje społeczną potrzebę i co napędza popyt na tę formę komunikacji, analizuje wypracowane ...
To (nie) dom? Komentarze do architektury domów na forach internetowych. Badanie tekstów o projektach architektury użytkowej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012)
Artykuł prezentuje kolejny etap projektu badawczego, który na podstawie pierwszego pilotażowego badania rozwinął się w stronę badania szerszego tematu asymilacji rzeczy nienormalnych w komunikacji. Jako przykładowa scena, ...
Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych
(Wydawnictwo LIBRON, 2017)
W celu zbadania wpływu barwy i etykiety na wizerunek opakowań – na cyfrowe fotomanipulacje szklanych butelek (brązowa, przezroczysta i zielona) z etykietami marek piwa Żywiec oraz James Boag’s – przedstawiono po jednej ...