Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
’Majsterkowanie dla każdego’- czy każdy może być przedsiębiorcą w Polsce? -analiza przypadków. W poszukiwaniu strategii przedsiębiorczych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009)
Artykuł stanowi analizę przypadku pięciu przedsiębiorców i postuluje sugestię, jakoby podejmowali oni strategie przedsiębiorcze przypominające „majsterkowanie”. W pierwszej części zarysowane są uwarunkowania społeczne i ...
Czynniki kształtujące orientację społeczną w przedsiębiorczości
(Wydawnictwo FRUG, 2010)
Celem artykułu jest przedstawienie czynników kształtujących orientację społeczną w przedsiębiorczości. Orientacja społeczna jest odpowiedzią na zmiany ekonomiczne i społeczne zachodzące we współczesnym świecie. Pomimo ...
Formy edukacji wspierające przedsiębiorczość w pomorskiem
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2011)
Artykuł jest próbą przeglądu dostępnej oferty edukacyjno-szkoleniowej z zakresu przedsiębiorczości w regionie pomorskim. Autorki odnoszą się do działań instytucji otoczenia biznesu jak i uczelni wyższych oraz zwracają uwagę ...
Przedsiębiorczość w kontekście otoczenia instytucjonalnego - refleksje
(2011)
Niniejszy artykuł jest próbą ukazania, w jaki sposób otoczenie instytucjonalne kształtuje i wpływa na przedsiębiorczość, i jakie formy może ona przyjmować w zależności od jakości otoczenia. Autorzy, zakładając zasobową ...
CSR in family business - ethnocentric meaning socially responsible?
(2015)
The aim of this paper is to provide framework and key issues relevant for research on social responsibility of family business. From providing two theoretical approaches towards social responsibility such as social capital ...
Wykorzystanie zasobów przez majsterkowanie W przedsiębiorczości społecznej – konieczność czy alternatywa
(2015)
Dotychczasowe dyskusje nad zjawiskiem przedsiębiorczości społecznej w znikomym stopniu analizują problematykę związaną z wykorzystaniem zasobów przez przedsiębiorców. Wykorzystując istniejącą światową literaturę przedmiotu ...
O mniej lub bardziej słodkim cukrze czyli kilka uwag o odpowiedzialności społecznej firm rodzinnych i przedsiębiorstw społecznych
(2015)
W artykule, przyjmując za punkt wyjścia teorię interesariuszy Freemana, autorki podjęły się refleksji na temat specyfiki odpowiedzialności społecznej firm rodzinnych i przedsiębiorstw społecznych. Przedsiębiorstwa społeczne, ...
Rozwiązywanie problemów społecznych jako przestrzeń dla sektora małych firm
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2010)
Odpowiedzialność społeczna staje się ważnym wyzwaniem dla biznesu na świecie. Duże korporacje szczycą się kodami postępowania, wdrażając odpowiednie społeczne, środowiskowe i etyczne standardy. Małe firmy, zwłaszcza mali ...
Zachowania przedsiębiorcze a otoczenie instytucjonalne - mechanizmy
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012)
W artykule przedstawiono w jaki sposób może być manifestowane zachowanie przedsiębiorcze w zależności od istniejących ram instytucjonalnych. Wykorzystując założenia W.Baumola o stałej podaży przedsiębiorczości w każdej ...
Odpowiedzialność społeczna biznesu – polifonia strategii, zaangażowania, doświadczeń oraz miar dużych i małych firm
(2012)
Niniejszy artykul ukazuje wielorakość podejść do zjawiska odpowiedzialności społecznej. Ta polifonia perspektyw znajduje odzwierciedlenie nie tylko w prostej próbie ukazania różnic między jej specyfiką w małych w ...