Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Przegląd podstawowych zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2006)
The author discusses main applications of selected multivariate statistical methods in solving marketing problems. In the first part of the article classification of multivariate methods in marketing research was presented ...
Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych
(Akademia Ekonomiczna we WrocławiuWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1996)
From the point of view of various scales or measurement, the author considers the following problems of data analysis in marketing research: a) transformation of scales of measurement, b) normalization of values of variables.
Remarks on the dependence measures and the distance measures
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004)
The paper gives some proposals to construct measures of dependence, being the alternatives to the classical correlation coefficient. They are based on two other norms. One of the proposals uses relation between squared ...
Conjoint measurement w analizie danych marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1997)
The paper presents methodological aspects of conjoint measurement and applications or the method in marketing data analysis. In the final part of the paper a numerical example or metric conjoint analysis is discussed. We ...
Problemy decyzyjne w procesie klasyfikacji zbioru obiektów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2004)
In the article eight major steps in a cluster analysis are discussed (see [Milligan 1996,342-343]):
1. Selection of objects to cluster,
2. Selection of variables to be used,
3. Decisions concerning variable normalisation,
4. ...
Obszary zastosowań uogólnionej miary odległości GDM w statystycznej analizie wielowymiarowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
W artykule zaprezentowano obszary zastosowań uogólnionej miary odległości GDM w statystycznej analizie wielowymiarowej. Do podstawowych obszarów zastosowań tej miary należy zaliczyć: wyznaczanie macierzy odległości w ...
Zagadnienie oceny podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych
(Główny Urząd Statystyczny, 1993)
Ocenę podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych przeprowadza· się na podstawie wartości cech syntetycznych. W pracy proponuje się dwa mierniki podobieństwa zbioru obiektów w czasie. ...
Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1995)
Podstawową dziedziną badań statystycznej analizy wielowymiarowej są badania marketingowe. Wiele technik statystycznej analizy wielowymiarowej jest praktycznie nieobecnych w badaniach teoretycznych i aplikacjach empirycznych. ...
Pomiar preferencji studentów przy wyborze warunków zakwaterowania
(Główny Urząd Statystyczny, 1997)
Metoda conjoint analysis (measurement)l została pierwotnie zaproponowana na gruncie badań psychometrycznych. W zastosowaniach marketingowych służy do pomiaru preferencji konsumentów względem produktów opisanych wektorem ...
Pomiar odległości obiektów opisanych zmiennymi mierzonymi na skali porządkowej – strategie postępowania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012)
W artykule scharakteryzowano trzy strategie postępowania w pomiarze
odległości obiektów opisanych zmiennymi mierzonymi na skali porządkowej:
1. Kodowanie kategorii (metody: zastąpienie kategorii rangami, kodowanie ...