Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Sieć kolejowa i drogowa w Rumunii po 1990 roku
(2001)
Rozwój systemu transportowego Rumunii jest ściśle związany
z warunkami fizyczno-geograficznymi kraju. Pasma Karpat Południowych
i Wschodnich stanowiły i będą stanowić poważne bariery rozwoju
sieci w przyszłości, co ...
The administrative division of Poland and the prospects of the transborder co-operation
(2001)
The transborder co-operation, which has existed in the Western Europe since the
1950s, developed in Poland after the year 1990. After ten years, some euroregions came
into existence nearly on the all length of the Polish ...
Poland and the EU`s Eastern Enlargement: an Explanatory Analysis of the Public Opinion
(International Institute of Administrative Sciences (IIAS), 2003)
Geostrategiczne uwarunkowania położenia Polski
(1999)
Pod względem fizyczno-geograficznym
Polska ma zdecydowanie niekorzystne położenie. Jedyna naturalna bariera w postaci
pasm górskich na południu znajduje się na
granicy z państwami, których potencjał militarny
jest ...
Morski aspekt polskiej polityki transportowej i tranzytowej
(1998)
The geopolitical location of Poland in Central Europe determines the role of
platform between the countries of Western and Eastern Europe. This location
nowadays and very probably access to Eropean Union's structures and ...
Geopolityczne uwarunkowania rozwoju i zmian w przebiegu korytarzy tranzytowych w Europie Środkowej
(1997)
Geopolitical conditions, spatial range and economic development level of the
state influence its safety, foreign affairs policy and economical processes.
The author defines the differences between political geography and ...
Model dyfuzji innowacji i inne problemy badań w geopolityce i geostrategii
(Instytut Geopolityki, 2010)