Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 21
Urządzenia mobilne – szanse i zagrożenia dla dziennikarstwa
(Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, 2012)
Główną część publikacji stanowi tabelaryczna mapa szans i zagrożeń dla wydawców prasowych, redakcji oraz dziennikarzy, związanych z postępem technologicznym w zakresie mobilnych urządzeń służących do komunikacji. Zostały ...
Legitymacje dziennikarza obywatelskiego - zagadnienia prawne i praktyczne
(2011)
Redakcje po kilku latach konkurowania z dziennikarstwem oddolnym rozpoczęły proces dialogu, a następnie asymilacji aktywnych czytelników, którzy chcieli stać się autorami informacji. Po pierwszym okresie kopiowania wiadomości ...
Technika moderacji zachowań użytkowników serwisu internetowego gazety lokalnej
(Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2011)
Autor omawia sposoby i efekty moderacji zachowań – zarówno w przestrzeni Internetu, jak i w przestrzeni rzeczywistej – użytkowników serwisu internetowego na przykładzie tygodnika lokalnego „MM Moje Miasto Szczecin” i strony ...
Konsekwencje kryzysu ekonomicznego w prasie lokalnej i regionalnej na przykładzie mediów szczecińskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012)
Najdramatyczniejszym działaniem, które może podjąć wydawca gazety w reakcji na kryzys ekonomiczny jest zamknięcie tytułu. Właściciel decyduje się na taki krok, jeśli nie może lub nie chce nadal finansować pisma przynoszącego ...
Polska prasa tabletowa – modele biznesowe dystrybucji treści
(2012)
Autor przeanalizował aplikacje spełniające trzy warunki: przeznaczone na tablety marki iPad, dostępne w sklepie App Store oraz powiązane z polskojęzycznymi tytułami prasowymi. Artykuł przedstawia kompletną panoramę polskiej ...
Web 2.0
(Zachodniopomorskie Centrum
Doskonalenia Nauczycieli, 2015)
Artykuł składa się z dwóch części: próby teoretycznego scharakteryzowania zjawiska oraz omówienia praktycznej realizacji idei Web 2.0.
Współczesne strategie rozwoju szczecińskich dzienników regionalnych – samodzielnie czy w ramach koncernu?
(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011)
Szczeciński rynek prasowy jest wyjątkowy, ponieważ funkcjonują tu dwa duże dziennik regionalne z różnymi modelami właścicielskimi: „Głos Szczeciński” wydawany przez koncern „Media Regionalne” oraz „Kurier Szczeciński”, ...
Urządzenia mobilne szansą dla prasy. Polski rynek aplikacji przeznaczonych dla platformy sprzętowej iPad na tle trendów światowych
(Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, 2011)
W artykule zawarto charakterystykę aplikacji prasy tabletowej publikowanych zarówno przez wydawców polskich, jak i zagranicznych.
Stosowanie technik tabloidyzacyjnych jako element strategii wydawniczej w prasie regionalnej – przypadek Szczecina
(2013)
Na przykładzie "Głosu - Dziennika Pomorza" przedstawiono, w jaki sposób redakcje mediów informacyjnych czerpią z zasobu technik charaterystycznych dla prasy tabloidowej. Jako sygnały stosowania technik tabloidyzacyjnych ...
Koszalińska prasa samorządowa jako czynnik kształtujący tożsamość społeczności lokalnej
(Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej, 2014)
Autor opisuje tytuły prasowe wydawane przez samorządy powiatu koszalińskiego oraz miasta Koszalin. Pod kątem formalnym i treściowym przeanalizowano 8 czasopism: 5 gminnych, 1 miejskie, 1 powiatowe oraz 1 inicjatywę komercyjną. ...