Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2019)
Artykuł omawia metodykę lektury szkolnej w perspektywie dominującej „lektury detali”, która
akcentuje przyswojenie określonej strategii interpretacyjnej, przygotowującej do sytuacji egzaminacyjnej. Autor postuluje dwa ...
YouTube w edukacji polonistycznej. Rekonesans
(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019)
Artykuł prezentuje możliwości wykorzystania YouTube’a na lekcjach języka polskiego. Autor przedstawia przegląd tematów, które można zastosować, by włączyć treści z YouTube’a w edukację polonistyczną.
Kilka uwag o kondycji nauczyciela
(Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, 2019-07)
Praca stanowi dyskusję na temat wizerunku oraz kondycji społecznej nauczyciela. W artykule zawarto uwagi odnośnie do funkcjonujących stereotypów. Ponadto przedstawiono istotne mankamenty funkcjonowania polskiego, opartego ...
Sylwetka nauczyciela polonisty a program kształcenia nauczycieli na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego
(Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, 2019-12)
Praca opiera się na autorskiej analizie programu kształcenia nauczycieli na Uniwersytecie Warszawskim. Autor krótko omawia specyfikę kształcenia nauczycieli w świetle obowiązującego prawodawstwa. Następnie autor dokonuje ...
Przekład intersemiotyczny w edukacji polonistycznej. Ze słowa na obraz
(Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, 2019)