Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 21
Aspekty innowacyjności jako instrument konkurencyjności regionu małopolskiego
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2011)
The article presents some aspects of innovativeness which are treated by the author as the instrument of competitiveness in the region of Małopolska. In the last two decades, that is in the phase of transforming the economy ...
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
Kwalitatywne determinanty konkurencyjności spółek z indeksu WIG-Spożywczy
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008)
The main aim of this paper is to present the most WIG-food important determinants of industry companies competitiveness, guoted at Warsaw Stock Exchange index. The determinants presented are believed to be main causative ...
Możliwości wykorzystania strategii konkurencji i marketingowych dla wzmacniania pozycji oraz potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw agrobiznesu
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2004)
W artykule podjęto problematykę możliwości rozwoju, wzmocnienia pozycji rynkowej i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa agrobiznesu przy wykorzystaniu właściwie skonstruowanych strategii konkurencji i marketingowych. ...
Wykorzystanie analizy scenariuszowej otoczenia w określeniu konkurencyjności sektora przedsiębiorstw przemysłu rolno – spożywczego
(2006)
The paper delineates possible ways of applying scenario analysis techniques to assess competitiveness of companies in the food and the agriculture sector. The first theoretical part of the paper presents methodology of ...
Operation conditions of Malopolska Region food businesses in the knowledge-based economy
(Szent Istvan Iniversity Publishing, 2012)
The article presents the extent to which knowledge management, and most of all human capital, has raising effect on the competitiveness of Polish enterprises of food industry, which was observed especially during our ...
Stymulanty konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG-Spożywczy
(Uniwerstet Warmińsko-Mazurski, 2008)
W artykule zaprezentowano problematykę stymulant konkurencyjności w zarządzaniu spółkami z indeksu WIG – Spożywczy. W części teoretycznej podjęto próbę zdefiniowania konkurencyjności przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce ...
Analiza prospektywna sektora agrobiznesu w aspekcie rozwoju obszarów wiejskich
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2005)
The article presents the prospective analysis of Polish agribusiness sector, which sheds light on the condidition of Polish agribusiness and its international potential in the preliminary phase of Poland s membership in ...
Lokalizacja przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w fazie transformacji
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009)
The author presents the list of Polish food enterprises according to their economic effectiveness and the most important sources of comparative advantages in Ma³opolska region in 2007. The performed study was conducted to ...
Działania innowacyjne firm przemysłu spożywczego jako element ich strategii
(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, 2012)
W 2010 roku promowano w Polsce działania w zakresie innowacyjności i upowszechniania wiedzy na jej obszarze. Działania te prowadziło Ministerstwo Gospodarki na skutek zaleceń Rady Ministerialnej OECD, która wcześniej ...