Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 21
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
Kwalitatywne determinanty konkurencyjności spółek z indeksu WIG-Spożywczy
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008)
The main aim of this paper is to present the most WIG-food important determinants of industry companies competitiveness, guoted at Warsaw Stock Exchange index. The determinants presented are believed to be main causative ...
Możliwości wykorzystania strategii konkurencji i marketingowych dla wzmacniania pozycji oraz potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw agrobiznesu
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2004)
W artykule podjęto problematykę możliwości rozwoju, wzmocnienia pozycji rynkowej i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa agrobiznesu przy wykorzystaniu właściwie skonstruowanych strategii konkurencji i marketingowych. ...
Ewolucja systemu doradztwa rolniczego Unii Europejskiej ostatniej dekady
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012)
Współczesne systemy doradztwa rolniczego krajów Unii Europejskiej ukształtowały ewolucyjne przemiany i przekształcenia instytucjonalne dokonane w ostatnich dziesięcioleciach. Ewolucja systemu doradztwa rolniczego miała ...
Wykorzystanie analizy scenariuszowej otoczenia w określeniu konkurencyjności sektora przedsiębiorstw przemysłu rolno – spożywczego
(2006)
The paper delineates possible ways of applying scenario analysis techniques to assess competitiveness of companies in the food and the agriculture sector. The first theoretical part of the paper presents methodology of ...
Wpływ koniunktury gospodarczej na wyniki ekonomiczne spółek z indeksu WIG spożywczy
(Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2012)
Dokonano analizy wpływu koniunktury gospodarczej na wyniki ekonomiczne spółek z indeksu WIG Spożywczy. Porównano je z dynamiką zmian w poziomie PKB w Polsce i Unii Europejskiej, indeksem cen towarów i usług konsumpcyjnych ...
Wykorzystanie metod scenariuszowych w zarządzaniu przemysłem spożywczym
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
Streszczenie:
W artykule poruszono problematykę zagadnień dotyczących budowy scenariusza dla
zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Aktualny stan funkcjonowania
wybranych branż przemysłu spożywczego ...
The use of comparative advance of WIG - Food companies
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008)
The aim of this paper was to present the possibilities of comparative advance gaining by chosen WIG-Food indexed companies. It has been considered that comparative advance is a relative measure of company market functioning, ...
Doskonalenie agrobiznesu w Polsce na konkurencyjnym rynku
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2005)
Przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej stanęły do walki konkurencyjnej z zagranicznymi podmiotami gospodarczym, które od lat doskonale funkcjonują na jej rynku. Najważniejszym ...
Zastosowanie systemów informatycznych i internetu źródłem poprawy pozycji przedsiębiorstw rolno – spożywczych na rynku agrobiznesu
(Katedra Ekonomiki i Organizacji Agrobiznesu Akademii Rolniczej w Lublinie, 2005)
In the preliminary stage of the adaptation of Poland’s economy to EU structural requirements the main emphasis is put on the modernization of Polish agribusiness. The implementation of advanced IT systems is accompanied ...