Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 38
Wskaźniki strukturalne w raportach Komisji Europejskiej a informacyjne możliwości polskiej statystyki publicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
Prowadzone analizy komparatystyczne pozwalają zauważyć, że między potrzebami informacyjnymi wynikającymi z zakresu wskaźników strukturalnych służących opracowywaniu rocznych syntetycznych raportów o ...
Analiza tendencji wynagrodzeń w sektorze przedsiębiorstw w województwie dolnośląskim w latach 1999-2002
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
One of the important factors influencing regional development is the social wealth, which has been evaluated in this study on the basis of the level of salaries. The article presents the analysis of ...
Rozwój społeczeństwa informacyjnego jako kryterium wyboru benchmarku dla Polski w europejskiej przestrzeni regionalnej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
Celem tego opracowania jest określenie pozycji Polski na tle innych krajów UE i krajów kandydujących pod względem poziomu i tempa rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz próba określenia państwa - benchmarku (wzorca) dla Polski.
Segmentacja rynków zagranicznych jako determinant konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstwa
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
W opracowaniu tym analizie poddano wpływ segmentacji rynków zagranicz- nych na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa. Określono istotę konkurencyjności międzynarodowej oraz segmentacji rynków. Podjęto ...
Segmentacja rynków europejskich ze względu na rozwój społeczeństwa informacyjnego
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
The objective of the hereby elaboration is the segmentation o f the European Union markets andthe candidate countries, with regard to the information society development. The segmentation comprises ...
Wybrane metody wielowymiarowej analizy statystycznej wspomagające segmentację międzyrynkową opartą na koncepcji celów i środków
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Segmentacja międzyrynkowa polega na łączeniu podobnych segmentów rynkowych, znajdujących się w różnych krajach, w jeden międzynarodowy segment, określany jako międzyrynkowy. Konceptualną podstawę ...
Propozycja segmentacji w oparciu o koncepcję łańcuchów celów i środków na przykładzie wybranych regionów europejskich
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Przedsiębiorstwo dokonujące ekspansji zagranicznej staje w obliczu kluczowej decyzji dotyczącej selekcji najatrakcyjniejszych dla niego rynków. Dobór docelowych rynków lokalizacji działalności poprzedza ...
Podstawy metodologiczne segmentacji krajów i regionów z wykorzystaniem koncepcji łańcuchów celów i środków
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Przez segmentację rynku rozumie się zazwyczaj „podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne grupy konsumentów zwane segmentami rynku, które wyznaczają dla przedsiębiorstwa obszar działania i stanowią ...
Skale pomiaru w międzynarodowych badaniach marketingowych
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Opracowanie skal pomiaru dla międzynarodowych badań marketingowych jest przedsięwzięciem bardzo trudnym i złożonym. Badacze zajmujący się tą problematyką muszą rozważyć kwestię równoważności pomiarów ...
Aspekty teoretyczne segmentacji regionalnej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2007)
Znaczne zróżnicowanie przestrzennych uwarunkowań rynku światowego oraz specyfika rynków zagranicznych przyczyniają się do tego, że cechy konsumentów, ich preferencje, postawy, główni konkurenci i ich ...