Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 73
Segmantacja i profilowanie regionów europejskich z wykorzystaniem metod klasyfikacji
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISSN 1899-3192, 2010)
Celem opracowania jest segmentacja regionów UE, bazująca na koncepcji
analizy portfelowej z wykorzystaniem metod klasyfikacji i analizy dyskryminacyjnej.
Podstawę badań stanowią wyniki segmentacji regionalnej ze względu ...
Harmonijność inteligentnego rozwoju regionów Unii Europejskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014)
The purpose of the paper is the identification of individual benchmarks of smart growth and evaluation of harmonious smart development for the EU regions NUTS 2 by applying the apparatus of multidimensional statistical ...
Podobieństwo struktur zatrudnienia w krajach Unii Europejskiej w latach 2008-2017 - ocena dynamiki
(Komisja Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2019)
Celem pracy jest identyfikacja grup krajów Unii Europejskiej podobnych co do struktury zatrudnienia w ujęciu dynamicznym, z wykorzystaniem metody aglomeracyjnej najdalszego sąsiedztwa. W ocenie wykorzystano informacje o ...
Wskaźniki strukturalne w raportach Komisji Europejskiej a informacyjne możliwości polskiej statystyki publicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
Prowadzone analizy komparatystyczne pozwalają zauważyć, że między potrzebami informacyjnymi wynikającymi z zakresu wskaźników strukturalnych służących opracowywaniu rocznych syntetycznych raportów o ...
Analiza tendencji wynagrodzeń w sektorze przedsiębiorstw w województwie dolnośląskim w latach 1999-2002
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2003)
One of the important factors influencing regional development is the social wealth, which has been evaluated in this study on the basis of the level of salaries. The article presents the analysis of ...
Rozwój społeczeństwa informacyjnego jako kryterium wyboru benchmarku dla Polski w europejskiej przestrzeni regionalnej
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
Celem tego opracowania jest określenie pozycji Polski na tle innych krajów UE i krajów kandydujących pod względem poziomu i tempa rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz próba określenia państwa - benchmarku (wzorca) dla Polski.
Segmentacja rynków zagranicznych jako determinant konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstwa
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
W opracowaniu tym analizie poddano wpływ segmentacji rynków zagranicz- nych na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa. Określono istotę konkurencyjności międzynarodowej oraz segmentacji rynków. Podjęto ...
Segmentacja rynków europejskich ze względu na rozwój społeczeństwa informacyjnego
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2005)
The objective of the hereby elaboration is the segmentation o f the European Union markets andthe candidate countries, with regard to the information society development. The segmentation comprises ...
Wybrane metody wielowymiarowej analizy statystycznej wspomagające segmentację międzyrynkową opartą na koncepcji celów i środków
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Segmentacja międzyrynkowa polega na łączeniu podobnych segmentów rynkowych, znajdujących się w różnych krajach, w jeden międzynarodowy segment, określany jako międzyrynkowy. Konceptualną podstawę ...
Propozycja segmentacji w oparciu o koncepcję łańcuchów celów i środków na przykładzie wybranych regionów europejskich
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2006)
Przedsiębiorstwo dokonujące ekspansji zagranicznej staje w obliczu kluczowej decyzji dotyczącej selekcji najatrakcyjniejszych dla niego rynków. Dobór docelowych rynków lokalizacji działalności poprzedza ...