Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 68
Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2020)
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu nauki pracy z trudnym czytelnikiem na zasoby klienckie biblioteki. Punktem wyjścia do rozważań przedstawionych w artykule stała się teoria kluczowych kompetencji oraz orientacja ...
Biblioteka jako trzecie miejsce. Przykład bibliotek szkół medycznych
(Biblioteka Główna WUM, 2020)
W artykule zaprezentowano biblioteki w szerokim kontekście społecznym i kulturotwórczym. Określono zadania
i funkcje instytucji bibliotecznych, nieograniczające się wyłącznie do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania ...
Rola zaufania w budowaniu kapitału społecznego w środowisku zawodowym bibliotekarzy. Wyniki badania
(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2020)
W artykule podjęto zagadnienie „zaufania”, które uważane jest za warunek niezbędny do budowania kapitału społecznego. Kapitał społeczny oraz zaufanie odgrywają istotną rolę w działalności wielu instytucji i społeczności, ...
Budowanie wizerunku biblioteki
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2020)
W dobie rosnącej konkurencji, zauważalnej również w sektorach kultury i nauki, coraz
więcej instytucji decyduje się na stosowanie narzędzi marketingowych, mających na celu
korzystne zaprezentowanie społeczeństwu ich ...
Budowanie wizerunku biblioteki
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2020)
W dobie rosnącej konkurencji, zauważalnej również w sektorach kultury i nauki, coraz
więcej instytucji decyduje się na stosowanie narzędzi marketingowych, mających na celu
korzystne zaprezentowanie społeczeństwu ich ...
Indywidualny kapitał społeczny i aktywność społeczna kadry kierowniczej bibliotek. Przegląd wyników badań z dwudziestu krajów świata
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2020)
Teza/cel artykułu – W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących poziomu indywidualnego kapitału społecznego bibliotekarzy z dwudziestu krajów świata oraz ich aktywności społecznej, mających wpływ na integrację z ...
Książka jako produkt turystyczny (na przykładzie Grudziądza)
(2020)
Celem artykułu jest zaprezentowanie znaczenia książki regionalnej i turystycznej dla rynku turystycznego na przykładzie miasta Grudziądza. W artykule omówiono zagadnienie turystyki krajoznawczej, motywy jej uprawiania
oraz ...
Problematyka zarządzania zmianami w bibliotekach akademickich na początku XXI w.
(Wydawnictwo Politechniki Lwowskiej, 2011)
The process of changes management in libraries of higher
educational institutions was reviewed based on international
experience. This process is necessary for competitiveness of libraries
for educational and information ...
Rola szkoleń i rozwoju zawodowego pracowników bibliotek w realizowaniu założeń pedagogiki bibliotecznej
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2014)
New forms of library marketing based on example of word of mouth marketing. The experience of Polish libraries
(ISAST, 2015)
The paper presents basic rules of word of mouth marketing. It describes the importance of this tool on the book market, and illustrates the possibilities offered by libraries. It discusses briefly the primary role of the ...