Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 21
Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)
(Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, 2020)
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu nauki pracy z trudnym czytelnikiem na zasoby klienckie biblioteki. Punktem wyjścia do rozważań przedstawionych w artykule stała się teoria kluczowych kompetencji oraz orientacja ...
Usługi zdalnej komunikacji bibliotekarza z czytelnikiem jako przykład narzędzi wspierających warsztat badawczy użytkownika biblioteki
(Uniwersytet Wrocławski, 2021)
Celem artykułu jest zaprezentowanie nowych form komunikacji bibliotekarzy z użytkownikami, które sprzyjają usprawnianiu procesu zdobywania informacji (przedmiotowej, jak i tej związanej z organizacją usług). Opisano usługę ...
Zjawisko stresu i wypalenia zawodowego wśród pracowników bibliotek. Przegląd badań zagranicznych
(Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2021)
Zjawisko stresu w środowisku pracy nie jest problemem nowym. Zagadnienie to omawiane jest najczęściej w kontekście wybranych zawodów: personelu medycznego, nauczycieli,
pracowników socjalnych czy ludzi związanych z ...
Nowe funkcje społeczne pracowników bibliotek w kontekście potrzeb i oczekiwań lokalnych społeczności oraz środowisk profesjonalnych
(Centralna Biblioteka Wojskowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2021)
W artykule zaprezentowano zagadnienie nowych funkcji społecznych bibliotek. Dotychczasowa koncentracja na usługach informacyjnych tych instytucji ewoluuje bowiem w obliczu zwiększającej się dostępności informacji w formie ...
Biblioteka jako trzecie miejsce. Przykład bibliotek szkół medycznych
(Biblioteka Główna WUM, 2020)
W artykule zaprezentowano biblioteki w szerokim kontekście społecznym i kulturotwórczym. Określono zadania
i funkcje instytucji bibliotecznych, nieograniczające się wyłącznie do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania ...
Rola zaufania w budowaniu kapitału społecznego w środowisku zawodowym bibliotekarzy. Wyniki badania
(Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2020)
W artykule podjęto zagadnienie „zaufania”, które uważane jest za warunek niezbędny do budowania kapitału społecznego. Kapitał społeczny oraz zaufanie odgrywają istotną rolę w działalności wielu instytucji i społeczności, ...
Budowanie wizerunku biblioteki
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2020)
W dobie rosnącej konkurencji, zauważalnej również w sektorach kultury i nauki, coraz
więcej instytucji decyduje się na stosowanie narzędzi marketingowych, mających na celu
korzystne zaprezentowanie społeczeństwu ich ...
Budowanie wizerunku biblioteki
(Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2020)
W dobie rosnącej konkurencji, zauważalnej również w sektorach kultury i nauki, coraz
więcej instytucji decyduje się na stosowanie narzędzi marketingowych, mających na celu
korzystne zaprezentowanie społeczeństwu ich ...
Czytelnictwo w kontekście analiz i dyskusji nad kapitałem kulturowym i społeczną rolą bibliotek
(2021)
W artykule przedstawiono zagadnienie czytelnictwa jako zjawiska wpisującego się w mechanizmy społeczno-kulturowe. Zwrócono uwagę zarówno na indywidualny kontakt z kulturą, jak i jej odbiór w powiązaniu z interakcjami ...
Czy bibliotekarze mogą budować sieci społecznego zaangażowania? Wyniki badania postaw personelu bibliotecznego
(Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2021)
Badania kapitału społecznego prowadzone w ostatnich latach pokazują, że wpływ na
jego rozwój i wzmacnianie sieci społecznych mogą mieć również różnego typu instytucje
kulturalno-naukowe działające na rzecz lokalnych ...